anaattarian anaattarian .

anaattarian

اطلاعات کامل در مورد سفر به کیش از تهران

سفر به کیش می‌تواند از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما به حساب بیاید. جزیره زیبای کیش علاوه بر امکانات ویژه، دریا و ساحل بکرش دارای تفریحات بسیار متنوع و جذابی است که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سفرهای پر هزینه خارج از کشور محسوب شود. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره دیدنی در خلیج فارس را با تور کیش از تهران دارید، خوب است برخ نکات را مد نظر داشته باشید تا سفر خود را به بهترین نحو انجام دهید.

نکات مهم سفر به کیش از تهران
در ادامه به بررسی برخی نکاتی که باید در زمان سفر خود به جزیره کیش مد نظر داشته باشید می‌پردازیم.

تور کیش از تهران

آب و هوای کیش از نکات مهم سفر
یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای برنامه ریزی سفر خود به کیش باید مد نظر داشته باشید، آب و هوای آن است. داشتن رطوبت در جزیره کاملا طبیعی است؛ اما این رطوبت و گرما در فصل تابستان افزایش چشمگیری دارد و ممکن است شما را اذیت کند. سفر به کیش در فصل‌های خنک سال مانند پاییز و زمستان بسیار دلچسب‌تر خواهد بود؛ زیرا گرما شما را اذیت نمی‌کند و از طرفی سرما نیز تا حدی زیاد نیست که موجب کنسل شدن برنامه‌های شما بشود.

پیشنهاد ما به شما تجربه سفر به کیش در فصل پاییز است. در این فصل جزیره آب و هوای بسیار خوبی دارد و به دلیل آغاز سال تحصیلی جدید جزیره بسیار خلوت است و شما می‌توانید به راحتی و در آرامش به تفریح و گردش بپردازید.

اما در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد ممکن است مریض شوید و یا به دلیل شلوغی زیاد جزیره امکان استفاده شما از خیلی تفریحات آبی و غیره محدود شود. همچنین در این فصل به دلیل ازدیاد گردشگران عموما هزینه استفاده از امکانات و یا خرید در کیش بالاتر است. این نکات را در زمان سفر به کیش از تهران خوب است مد نظر داشته باشید تا بهترین زمان برای سفر را متناسب با انتظارات خودتان انتخاب کنید.

هزینه‌های سفر به کیش از تهران
برای سفر به کیش از تهران شما چندین راه را می‌توانید انتخاب کنید؛ سفر با خودرو خودتان، سفر با تورهای مختلف، سفر شخصی با هواپیما و یا حتی قطار از جمله این راه‌ها هستند. اما به صورت کلی شما باید هزینه رفت و برگشت، اقامت، غذا، خرید و استفاده از امکانات تفریحی جزیره کیش را به عنوان مخارج اصلی خود در نظر بگیرید.

اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید باید بدانید هزینه بلیط رفت و برگشت بستگی به زمانی دارد که شما می‌خواهید سفر کنید. این هزینه می‌تواند بسیار متغیر باشد. درصورتی که بخواهید قیمت بلیط قیمت مناسب تهیه کنید بهتر است در ایام تعطیلی، آخر هفته‌ها و تابستان‌ها سفر نکنید. این موارد برای تهیه محل اقامتتان نیز صادق است. عموما هتل‌ها در زمان‌هایی که مسافر کمتر باشد اتاق‌های خود را با تخفیفات خوبی به شما ارائه می‌کنند. هزینه سفر نیز یکی از نکات مهم سفر به کیش از تهران است.

غذاهای محلی؛ نکته دیگر در مورد سفر به کیش از تهران
در سفر تهیه غذا و تجربه غذای محلی از جمله نکاتی است که بهتر از مد نظر داشته باشید. همیشه تجربه طعم غذاهای اصیل هر منطقه لذتی باور نکردنی برای شما خواهد داشت. چندین نوع غذای محلی خوشمزه را که در کیش می‌توانید تجربه کنید، در ادامه معرفی خواهیم کرد.

مرگوگ
در انواع رستوران های محلی کیش می‌توانید این غذا را با نام مرگوگ یا مرقوق بیابید و از خوردن آن لذت ببرید. گوشت و سبزیجات مواد اولیه اصلی این غذا محسوب می‌شوند؛ اما برخی دیگر از مواد غذایی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر نیز در این غذای محبوب محلی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که طعم دهنده‌ها و ادویه‌های این غذا را به صورت جداگانه آماده می‌کنند و پس از آن مخلوطش می‌کنند.

محمر
یک غذای شیرین محلی که لذت تجربه‌ی آن را افرادی که عاشق غذاهای شیرین مانند فسنجون و... هستند متوجه خواهند شد. ماهی که یکی از اصلی ترین عناصر غذای محلی در جنوب است را اگر در کنار برنجی شیرین مزه برای شما سرو کنند نامش محمر است. این غذا طعمی بسیار متفاوت دارد که شما می‌توانید در جزیره کیش و در رستوران‌های محلی آن تجربه کنید.

مضروبه
همانطور که بالا هم گفتیم، ماهی یکی از مهم‌ترین غذاهای محلی جنوب است. در مضروبه نیز شما می‌توانید طعم ماهی کبابی را در کنار سیر و سبزیجات بچشید و از سایر ادویه‌جات مانند فلفل و زنجبیل در این غذا لذت ببرید. این یک غذای اصیل جنوبی است که شما با چشیدن طعم تندی آن کاملا خود را در خلیج فارس و در میان مردم خونگرم جنوبی احساس خواهید کرد.

سمک مشوی
از دیگر انواع ماهی که طعم اصیل آن را فقط در جنوب می‌توانید تجربه کنید، سمک مشوی است. این غذا با استفاده از ادویه‌های عربی مخصوص خود بسیار طعم خاصی دارد که احتمالا در کمتر غذایی آن را مزه کرده‌اید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۸:۳۸ توسط:ana موضوع: نظرات (0)