anaattarian anaattarian .

anaattarian

با انواع عينك ورزشي و ويژگي‌ آن‌ها آشنا شويد

در گذشته استفاده از عينك‌هاي ورزشي هنگام ورزش چندان مرسوم نبود و ورزشكاران علاقه‌اي براي استفاده از عينك‌ها نداشتند اما امروزه با پيشرفت علم ورزشي بسياري از ورزشكاران براي حفاظت از چشم خود در هنگام ورزش از عينك‌هاي ورزشي استفاده مي‌كنند. در برخي از رشته‌ها به‌طوركلي استفاده از عينك ورزشي واجب و ضروري است اما در برخي از رشته‌ها ورزشكاران در مورداستفاده يا عدم استفاده از عينك‌هاي ورزشي داراي اختيار هستند.

 

اين مقاله را به آشنايي با انواع عينك‌ ورزشي اختصاص داده‌ايم و قصد داريم تا عينك موردنياز هر ورزش را مورد بررسي قرار دهيم؛ بنابراين اگر شما نيز علاقه‌منديد تا دررابطه‌با اين موضوع اطلاعاتي را به دست آوريد، تا پايان همراه ما باشيد.

 

شما علاوه بر خريد عينك ورزشي، مي‌توانيد از سايت فراشاد براي خريد عينك آفتابي نيز بازديد كنيد.

 

عينك ورزشي؛ عينك مناسب براي فعاليت‌هاي ورزشي

همان‌طور كه اشاره كرديم امروزه استفاده از عينك‌هاي ورزشي مرسوم‌تر از گذشته است اما بايد بدانيد كه نمي‌توان هر عينكي با هر مشخصاتي را براي فعاليت‌هاي ورزشي در نظر گرفت. يك عينك ورزشي مناسب مي‌بايست داراي ويژگي‌هاي زير باشد:

 

باعث كاهش گسترده بينايي و ديد فرد نشود.

در هنگام فعاليت ورزشي، چشم‌ها را از خطرات فيزيكي دور نگه دارد.

در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد از چشم‌ها مراقبت كند.

حس ايمني و راحتي را در هنگام ورزش به فرد ورزشكار منتقل نمايد.

لزوم استفاده از عينك ورزشي

در ورزش‌هاي بدون برخورد و كم‌خطر نيز پيشنهاد مي‌شود از عينك ورزشي استفاده نماييد. به طور مثال، ورزش بدمينتون ورزش بي‌خطري محسوب مي‌شود اما اغلب ورزشكاران اين رشته از عينك ورزشي استفاده مي‌كنند تا از بروز مشكلات براي چشم خود جلوگيري كنند. به‌طوركلي، رشته‌هاي ورزشي كه داراي توپ، راكت و اشيا معلق در هوا هستند، براي سلامتي چشم تهديد به‌حساب مي‌آيند و پيشنهاد مي‌شود تا محافظ‌هاي چشم استفاده نماييد. استفاده از لنزهاي پلي‌كربنات نيز مي‌تواند كارآمد باشد.

 

انواع عينك‌هاي ورزشي

باتوجه‌به دلايلي كه در مورد لزوم استفاده از عينك در بسياري از رشته‌هاي ورزشي بيان كرديم، در اين بخش به معرفي انواع عينك‌هاي ورزشي مي‌پردازيم. در حالت كلي، عينك‌هاي ورزشي به دو دسته عينك طبي ورزشي و عينك مخصوص ورزشي تقسيم مي‌شوند.

 

عينك طبي ورزشي

برخي از ورزشكاران چشمان ضعيفي دارند و با مشكلات بينايي مانند تاري ديد دسته و پنجه نرم مي‌كنند، اين موضوع باعث شده است تا كارشناسان عينك طبي ورزشي را طراحي كنند تا اين دسته از ورزشكاران نيز براي ورزش مشكلي نداشته باشند. حتماً ادگارد داويدز بازيكن فوتبال را مي‌شناسيد كه در هنگام ورزش و تمرين از عينك طبي ورزشي استفاده مي‌كرد، تا مشكلي از نظر ديد نداشته باشد. اين يك نمونه از استفاده از عينك طبي ورزشي است.

 

مهم‌ترين ويژگي عينك‌هاي طبي ورزشي اين است كه اين محصول بايد داراي بند پشت سر باشد تا هنگام ورزش، عينك در جاي خود باقي بماند و مشكلي از بابت حركت كردن ورزشكار ايجاد نشود.

 

عينك‌هاي مخصوص ورزشي

بديهي است كه نوع عينك به نوع ورزش مدنظر بستگي دارد و در كل انواع عينك‌هاي ورزشي از نظر ورزش تعيين شده‌اند. برخي از انواع عينك‌هاي ورزشي:

 

عينك ورزشي مناسب تنيس

ورزش تنيس از آن دسته رشته‌هاي ورزشي است كه ديد ورزشكار بسيار مهم است و اگر ديد آن مختل شود، احتمال باخت فرد بسيار بالا مي‌رود. به همين دليل، در بسياري از مواقع ورزشكاران به استفاده از عينك ورزشي مخصوص تنيس روي مي‌آورند. اين عينك داراي ويژگي‌هاي زير است:

 

برخورداري از لنز دوگانه براي راحتي چشم

بهره‌مندي از بازوهاي انعطاف‌پذير و قابل تنظيم

پوشش كامل اشعه‌هاي UVA و UVB

عدم ايجاد مشكل براي ديد ورزشكار

عينك ورزشي مناسب واليبال ساحلي

به دليل اينكه رشته واليبال ساحلي در زير نور آفتاب برگزار مي‌شود، استفاده از عينك آفتابي ورزشي مناسب ضروري تلقي مي‌شود. ويژگي‌هاي لازم براي عينك ورزشي مناسب واليبال ساحلي:

 

برخورداري از فريم سبك براي راحتي

بهره‌مندي از قابليت تهويه هواي مناسب

برخورداري از لنز يكپارچه

عينك ورزشي مناسب دوچرخه‌سواري

دوچرخه‌سواري از ديگر رشته‌هايي است كه در آن از عينك ورزشي استفاده مي‌شود. در اين ورزش نيز ورزشكار مي‌بايست ديد كاملي به اطراف داشته باشد و بايد از عينك مناسبي استفاده نماييد. تعريق زياد و عدم توانايي در پاك‌كردن عرق در هنگام ورزش دوچرخه‌سواري، مهم‌ترين نكته‌اي است كه بايد در ساخت عينك دوچرخه‌سواري رعايت شده باشد.

 

به همين منظور، در فريم سبك اين عينك، مسدودكنندۀ عرق تعبيه شده است. از جمله ويژگي‌هاي عينك اين رشته ورزشي مي‌توان به سبك بودن، نازك بودن فريم، پل بيني دوگانه، طراحي خاص بازوهاي عينك، انعطاف بالا و… اشاره كرد.

 

عينك مناسب ورزش شنا

شنا يكي از رشته‌هاي ورزشي است كه در آن استفاده از عينك بسيار مهم است و بدون عينك شنا، انجام اين رشته به‌صورت حرفه‌اي ممكن نخواهد بود. شما در هنگام خريد عينك شنا مي‌بايست نكات زير را رعايت نماييد:

 

عينك شنا بايد راحت باشد، به همين دليل، در هنگام خريد مي‌بايست به‌اندازه و مدل عينك شنا دقت كنيد.

ديد عينك شنا بسيار مهم است و شما مي‌بايست دقت كنيد كه عينك مدنظر داراي پوشش محافظتي در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد باشد.

رنگ لنز عينك نيز مي‌تواند بسيار مهم باشد و پيشنهاد مي‌شود براي شنا در فضاي باز از عينك با لنز دودي و براي شنا در فضاي بسته از عينك با لنز شفاف استفاده نماييد.

عينك اسكي

يكي از ديگر رشته‌هاي محبوبي كه تمامي ورزشكاران آن از عينك استفاده مي‌كنند، اسكي است. باتوجه‌به شرايط ورزشي اسكي و خطرات جاني خطاي ديد، عينك نبايد هيچ‌گونه مشكلي براي گسترۀ بينايي ورزشكاري ايجاد كند و اين موضوع سبب شده است تا كارشناسان در طراحي اين عينك، فريم را در نظر نگيرند.

 

از ديگر ويژگي‌هاي عينك اسكي مي‌توان به قابليت محافظت اين عينك در برابر نور خورشيد، قابليت محافظت در برابر نور منعكس‌شده توسط برف و محافظي براي سرماي يخ‌بندان و … اشاره كرد.

 

سخن آخر

در اين مقاله به بررسي لزوم استفاده از عينك ورزشي پرداختيم و دريافتيم كه در ورزش‌هاي مختلفي از اين ابزار براي كاهش خطرات و ايجاد شرايط رقابت استفاده مي‌شود. در ادامه انواع عينك ورزشي را بيان كرديم و متوجه شديم كه عينك‌هاي ورزشي به دو دسته عينك طبي ورزشي و عينك مخصوص ورزش‌ها تقسيم‌بندي مي‌شوند.

 

در پايان دريافتيم كه بسياري از ورزش‌ها مانند اسكي، اگر عينك مناسب استفاده نشود، حتي خطرات ممكن است جان فرد را تهديد نمايند؛ بنابراين اگر قصد داريد در اين رشته‌هاي ورزشي شركت كنيد، مي‌توانيد با مراجعه به سايت فراشاد و بررسي بخش‌هاي مختلف، محصول موردنظر خود را بيابيد. براي خريد عنوان عينك اينجا كليك كنيد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۲:۴۶ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

آشنايي با سالن‌هاي ماساژ و زيبايي در كيش

علاوه بر مكان‌هاي ديدني و باستاني، تفريحات آبي، جنگ‌هاي جذاب شبانه و غيره در كيش شما مي‌توانيد با دريافت يك ماساژ عالي لحظاتي سرشار از آرامش را در سفر خود تجربه كنيد. در اين مقاله قصد داريم شما را با مراكز و سالن هاي ماساژ و زيبايي در كيش آشنا كنيم.

سالن ماساژ در كيش

ماساژ و فوايد آن
اقدام براي باز كردن گره‌هاي عضلات بدن با انجام برخي حركات خاص كه در بعضي شرايط به وسيله دست انجام مي‌شود و برخي موارد به وسيله ابزارهاي خاص ديگر را ماساژ دادن مي‌گويند. ماساژ داراي قدمت زيادي است و در فرهنگ‌ها و كشورهاي مختلف به سبك و سياق‌هاي متفاوت انجام مي‌شود. ماساژ داراي فوايد بسياري است كه برخي از آن‌ها را ذكر مي‌كنيم:

ماساژ عموما باعث بهبود گردش خون در بدن مي‌شود كه اين عمر نتايج مثبتي مانند عملكرد بهتر قلب، روشن شدن پوست و تنفس بهتر آن، كاهش گرفتگي رگ و مويرگ و غيره را در بر دارد.

كاهش درد عضلاني و مفصلي از ديگر فوايد ماساژ است. به اين صورت كه با ماساژ دادن و برطرف شدن گرفتگي‌ها در نقاط بدن ميزان درد هم كاهش پيدا مي‌كند.

كسب آرامش و انرژي مثبت را نيز مي‌توان از فوايد ماساژ دانست. در واقع كاهش دردهاي جسمي مي‌تواند روي خلق و خو و حالات رواني افراد تاثير بسزايي داشته باشد.

باتوجه به توضيحاتي كه در مورد ماساژ داديم بايد بدانيد كه در صورت سفر با تور كيش از تهران اگر بخواهيد در سفر اين تجربه لذت بخش را داشته باشيد بايد سالن هاي ماساژ در كيش را بشناسيد.

انواع ماساژ

همانطور كه پيش‌تر گفتيم ماساژ انواع مختلفي دارد. اين عمل كه از زمان‌هاي قديم رواج داشته، در هر مليتي به روش خاص خود انجام مي‌شده به همين دليل امروزه روش‌هاي متعددي براي انجام ماساژ وجود دارد. برخي از انواع ماساژ كه در سالن‌هاي ماساژ در كيش ارائه مي‌شوند را در زير ذكر كرده‌ايم:

ماساژ سوئدي

ماساژ سنگ داغ

ماساژ تايلندي

ماساژ شمع

ماساژ كودك

ماساژ آروما

ماساژ روغن گياهي معطر

ماساژ روغن و حوله داغ

ماساژ اورينتال

ماساژ هارموني

و غيره.

معرفي سالن‌هاي ماساژ در كيش

شايد يكي از بهترين زمان‌ها براي دريافت ماساژ بلافاصله بعد از رسيدن شما به كيش باشد؛ زيرا شما مي‌توانيد خستگي سفر را با يك ماساژ عالي از جسم خود خارج كنيد و با انرژي مثبت سفر خود را آغاز كنيد. كافي است بدانيد كه بهترين سالن هاي ماساژ در كيش كجاست تا در اولين فرصت بتوانيد با انتخاب يك مركز مناسب، ماساژ و اسپا دريافت كنيد. هرچند كه در كيش سالن هاي ماساژ حرفه‌اي و اختصاصي وجود دارد اما برخي از هتل‌ها نيز اين خدمات را در داخل هتل به شما ارائه مي‌دهند. در ادامه ليستي از سالن‌هاي ماساژ در كيش آورده شده است:

برخي از هتل‌هايي كه مركز ماساژ و اسپا دارند

هتل مارينا

هتل ترنج

هتل پارميس

هتل داريوش

هتل شايان

هتل كوروش

مجموعه ماساژ هديش كيش

سالن ماساژ مهتاب

مركز ماساژ تراپي در اسكله ميرمهنا

ماساژ روز بهشت

مركز ماساژ پلاژ بانوان

سالن ماساژ

همانطور كه ديديم مراكز متعددي در كيش براي دريافت خدمات ماساژ وجود دارد كه در هركدام ممكن است برخي از انواع ماساژ ارائه شود. دريافت ماساژ در برخي هتل‌هاي كيش ممكن است اين خدمات به صورت رايگان به مسافرين آن ارائه شوند.

با تور كيش از اصفهان به اين هتل‌ها مي‌توانيد در كنار سفر خوش از يك ماساژ عالي هم لذت ببريد. انجام خدمات ماساژ در ساير مراكز به صورت ساعتي قيمت‌شان محاسبه مي‌شود و بسته به نوع ماساژ يا ماساژوري كه در حال ارائه خدمت به شما مي‌باشد حدود قيمت متفاوت است. جالب است بدانيد برخي از مراكز ماساژ، ماساژورهاي خود را به صورت بومي استخدام مي‌كنند تا انواع ماساژ مربوط به هر منطقه‌اي به صورت سنتي و تخصصي همان منطقه انجام شود.

آدرس و مشخصات سالن‌هاي ماساژ در كيش

لوتوس اسپا كيش

شماره تماس: ۰۹۱۷۸۳۱۹۵۱۹

آدرس: كيش – تقاطع بلوار سنايي و خيابان دريا – روبروي پاساژ ونوس

نيلوفر آبي

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۴۷۸۶

آدرس: كيش – هتل مارينا

مركز تخصصي ماساژ و اسپا كيش

شماره تماس: ۰۹۰۲۸۰۸۸۸۱۱

آدرس: كيش – روبروي پاساژ پرديس ۲ – هتل پارميس

ماساژ و اسپا ترنج

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۴ – ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۵

آدرس: كيش – هتل ترنج

مجموعه ماساژ و اسپا هتل داريوش

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۳۴۶۶

آدرس: كيش – هتل داريوش

مركز ماساژ مهتاب

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۲۴۱۰ – ۰۹۳۴۷۶۸۹۵۵۱

آدرس: كيش – خيابان اورامان – خيابان دالاهو – پلاك ۲۱۴

مركز ماساژ هديش كيش

شماره تماس: ۰۹۳۵۳۳۳۹۳۰۰ – ۰۷۶۴۴۴۴۲۰۰۰

آدرس: كيش – بلوار اميركبير – ساختمان هديش – طبقه ۲

سخن پاياني

در اين مقاله ما در مورد انواع ماساژ و فوايد آن به صورت مختصر توضيح داديم و مراكز ماساژ در كيش را نيز به شما معرفي كرديم. اميدواريم در صورتي كه با تور كيش به اين جزيره ديدني سفر كرديد راهنماي معرفي سالن‌هاي ماساژ در كيش به كمك شما بيايد تا بتوانيد در كنار سفر خود، از تجربه دريافت ماساژ در هركدام از اين سالن‌ها لذت ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۳۴ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

راهنماي بازديد از مجتمع كوهسر مشهد

مشهد مقدس به دليل داشتن جاذبه هاي معنوي و تفريحي زيادي كه دارد، گردشگران زيادي را هر سال به خود جذب مي‌كند. به همين دليل خدمات رفاهي زيادي در اين شهر ساخته شده كه مجموعه كوهسر يكي از اصلي‌ترين آن‌هاست. مجتمع كوهسر محلي براي تفريح، ورزش، خريد و استراحت است كه براي گردشگران و حتي ساكنان مشهد هم بسيار جذاب مي‌باشد. در صورتي كه مي‌خواهيد به مشهد سفر كنيد پيشنهاد ما به شما اين است كه مشهد را تنها سفري زيارتي در نظر نگيريد.

در اين شهر شما مي‌توانيد از جاذبه‌هاي بسيار زيادي كه دارد، مكان‌هاي تفريحي، ييلاقات اطراف و غذاهاي خوشمزه بسيار لذت ببريد و سفري خاطره انگيز براي خودتان و خانواده بسازيد. ما در اين مقاله قصد داريم يكي از اين جاذبه‌ها را كه اتفاقا تمام موارد بالا را مي‌توانيد به يكباره در آن تجربه كنيد به شما معرفي كنيم.


معرفي مجتمع كوهسر
زيربناي اين ساختمان 2500 متر است كه در ارتفاع 20 متري در شهر مشهد و در 5 طبقه ساخته شده است. اين مجموعه علاوه بر خدمات تفريحي داراي 220 واحد در بخش تجاري نيز مي‌باشد. مجتمع كوهسر در 3 فاز مجزا ساخته شده است. شايد اولين موردي كه اين مجموعه نظر مراجعه كنندگان را به خود جلب مي‌كند نماي خاص و زيباي آن باشد. اين مجتمع در يكي از بهترين محله‌هاي مشهد ساخته شده كه دسترسي شما را به اصلي‌ترين بلوارهاي مشهد مانند؛ هاشميه، وكيل آباد و نماز راحت كرده است.

به اين ترتيب شما مي‌توانيد با وسايل نقليه عمومي به راحتي خود را به اين مجموعه برسانيد. همچنين وجود يكي از بام‌هاي مشهد در اين محل شما مي‌توانيد از منظره شهر در شب لذت ببريد و يا به پياده روي در اين محل بپردازيد كه مطمئنا براي شما بسيار به ياد ماندني خواهد بود.

امكانات رفاهي كوهسر مشهد

اين مجتمع داراي پاركينگ‌هاي مسقف و روباز با تجهيزات حفاظتي خاصي مي‌باشد تا گردشگران با مشكل جا پارك براي ماشين خود مواجه نباشند. اما در صورتي كه شما با تور مشهد از تبريز سفر كرده باشيد و خودروي شخصي نداشته باشيد مي‌توانيد از تاكسي‌هاي اختصاصي كوهسر استفاده كنيد. از ديگر خدمات رفاهي اين مجموعه سيستم گرمايش و سرمايش آن است تا مسافران و همشهريان عزيز در هر زمان از سال بتوانند از خدمات آن استفاده كنند. امكان دسترسي به خدمات بانكي نيز در اين مجموعه امكان پذير است و نيازي نيست نگران عمليات بانكي خود باشيد.

امكانات تفريحي مجتمع كوهسر

همانطور كه بالاتر اشاره كرديم اين مجتمع 3 فاز دارد كه اولين فاز آن شامل امكانات تفريحي و ورزشي مي‌شود. شما در اين بخش مي‌توانيد انواع بازي‌هاي كامپيوتري يا تفريحاتي مانند بولينگ و بيليارد رو تجربه كنيد. سالن بولينگ مجموعه كوهسر يكي از مجهزترين سالن‌هاي بولينگ در مشهد مي‌باشد. شما مي‌توانيد با اطلاع از ساعت كاري مجموعه به اين تفريحات بپردازيد و از كافي شاپ آن هم استفاده كنيد. از ديگر امكانات بسيار هيجان انگيز فاز 1 كوهسر، اتاق فرار آن است كه شما در تيم‌هاي 4 تا 8 نفره مي‌توانيد سه سناريو جذاب فرار را امتحان كنيد.

فاز دوم مجتمع كوهسر به زمينه ورزش اختصاص داده شده است. سالن بدنسازي، زمين تنيس، بسكتبال، واليبال، استخر و غيره از جمله ورزش‌هايي است كه شما مي‌توانيد در اين مجموعه تجربه كنيد. شما در اين سالن‌ها مي‌توانيد به آموزش زير نظر مربيان حرفه‌اي نيز مشغول شويد. همچنين زمين تنيس در مجتمع كوهسر هم براي آموزش، هم تفريح و هم تماشاي بازي‌ها اختصاص داده شده است. البته كه به غير از اين خدمات شما در فاز دوم مي‌توانيد زير دست ماساژورهاي حرفه‌اي تجربه ماساژ را داشته باشيد و ريلكس كنيد.


اما سومين فاز مجتمع كوهسر به بخش تجاري و فروشگاه‌ها اختصاص داده شده است. معماري زيباي اين بخش به شما اين امكان را مي‌دهد تا علاوه بر خريد بتوانيد عكس‌هاي زيبايي از خودتان ثبت كنيد. از ديگر امكانات فاز سوم مي‌توان به رستوران‌هاي موجود در آن اشاره كرد. در اين رستوران در كنار منظره بسيار زيبايي كه از شهر و حرم مطهر شاهد خواهيد بود ميتوانيد انواع غذاهاي ايراني و فرنگي و فست فودي را با كيفيت عالي امتحان كنيد. و در آخر تالار بزرگ مجتمع كوهسر كه داراي 4000 نفر ظرفيت است و شما مي‌توانيد مراسمات بزرگ خودتان را در اين تالار برگذار كنيد.

در صورتي كه شما ساكن تهران باشيد و قصد سفر به مشهد را داريد با خريد تور مشهد از تهران مي‌توانيد در بهترين هتل‌هاي شهر مشهد اقامت كنيد و از انواع جاذبه‌هاي مذهبي و تفريحي آن لذت ببريد. به غير از مجتمع كوهسر كه در اين مقاله به عنوان يكي از مناطق تفريحي رفاهي مشهد به آن اشاره كرديم شما مي‌توانيد در بهترين رستوران‌هاي مشهد در طرقبه و شانديز استفاده كنيد، از بازارهايي مانند پروما، كيان سنتر، الماس شرق و غيره خريد كنيد و در پارك‌هاي وكيل آباد، كوهسنگي و... به تفريح و استراحت بپردازيد.

آدرس مجموعه كوهسر

مشهد – بلوار هاشميه – بين هاشميه 60و62

ساعت كاري مجتمع كوهسر مشهد

از ساعت 7 صبح الي 10 شب مي‌توانيد از امكانات تفريحي – رفاهي كوهسر استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۴۲ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

آشنايي با تم پارك كيش و امكانات تفريحي آن

سفر به كيش مي‌تواند يكي از خاطره انگيزترين سفرهايي باشد كه براي شما اتفاق مي‌افتد. جزيره كيش يكي از بهترين و جذاب‌ترين جزيره‌هاي خليج فارس است كه تفريحات زيادي داشته و علاوه بر آن داراي مكان‌هاي ديدني بسيار زيبايي نيز مي‌باشد.

تم پارك كيش يكي از جذاب‌ترين مكان‌هايي است كه در كيش وجود دارد و زماني كه با تور كيش از تهران مسافرت مي‌كنيد، مي‌توانيد با مراجعه به آن اوقات خوشي را بگذرانيد. ما در اين مطلب تصميم داريم تا شما را به صورت كامل با اين پارك آشنا كنيم و بخش‌هاي مختلف آن را معرفي نماييم.

تم پارك كيش
معرفي تم پارك كيش
در فروردين 1400 پروژه تم پارك كيش افتتاح شد. اين پارك در زميني با مساحت هزار و پانصد متر مربع و همچنين در ساختمان نماد كيش ساخته شده است. آقاي طيبي مدير عامل اين پروژه جذاب مي‌باشد. او اين پروژه را يكي از جديدترين ايده‌ها در كشور مي‌داند و مي‌گويد تم پارك جوري ساخته شده است كه تمامي كودكان در همه سنين مي‌توانند از آن ديدن كنند.

با توجه به اين موضوع و اينكه تفريحات بسيار زيادي در اين پارك وجود دارد كه كودكان مي‌توانند به راحتي از آن لذت ببرند، افرادي كه با تور كيش از شيراز مسافرت مي‌كنند، با خيال راحت مي‌توانند از اين پارك ديدن نمايند.

امكانات تم پارك كيش
بايد به شما بگوييم كه تم پارك، يك پارك معمولي نيست و شما بايد منتظر جذاب‌ترين‌ها در اين پارك باشيد. تم پارك سنتر داراي امكانات بسيار مختلفي است كه تمامي مسافرين تور كيش از اصفهان را به خود جذب مي‌كند

در اين بخش تصميم داريم تا شما را با قسمت‌هاي مختلف آن آشنا كنيم.

مجيك پارك يا پارك جادويي كيش
مجيك پارك يا پارك جادويي كيش
حتما شما هم دوست داريد تم پارك خطاي ديد را تجربه كنيد و با شگفتي‌هاي آن رو به رو شويد. مي‌توانيد با مراجعه به تم پارك كيش، اين موضوع را تجربه كنيد.

مجموعه تم پارك كيش به عنوان يكي از بهترين و بزرگترين تم پارك با خطاي ديد در خاورميانه معرفي شده است و آثار مختلفي با تنوع زيادي در آن مشاهده مي‌شود.

به عنوان مثال مي‌توان به دنياي بي نهايت، خانه وارونه، دنياي جاذبه، آثار شاخص، خطاي ديد، دنياي بلك لايت و … اشاره كرد. اين تنوعي كه در تم پارك وجود دارد باعث شده تا در رديف 5 موزه تراز اول جهان قرار بگيرد.

اگر قصد داريد تا بيشتر از اين با اين قسمت از پارك آشنا شويد در ادامه با ما همراه باشيد تا تعدادي از پرطرفدارترين بخش‌هاي آن را به شما معرفي كنيم:

اتاق 90 درجه:
زماني كه شما به اين اتاق وارد مي‌شويد احساس مي‌كنيد كه روي ديوارهاي اتاق راه مي‌رويد. طراحي اتاق 90 درجه به گونه‌اي است كه شما اين خطاي ديد را خواهيد داشت.
اتاق آيينه:
اگر تا به حال در اين اتاق قرار نگرفتيد، مطمئن باشيد كه آن را در تلويزيون و فيلم‌هاي مختلف ديده‌ايد. در اين اتاق آيينه‌ها با زاوينه 30 درجه، منشوري و يا تو در تو قرار گرفته‌اند و حالت ديد جذابي به شما مي‌دهند و باعث مي‌شوند شما نتوانيد واقعيت را از تصوير داخل آيينه تشخيص دهيد. اين موضوع باعث مي‌شود شما ساعت‌ها سرگرم پيدا كردن مسير خروجي باشيد.
پارك ژوراسيك ورلد و دراگون كيش
تجربه حضور در زماني كه دايناسورها روي كره زمين زندگي مي‌كردند بسيار هيجان انگيز و جالب است. شما در تم پارك كيش مي‌توانيد در فضايي با حضور دايناسورهاي متحرك قرار بگيريد. اين دايناسورها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند و بايد به اين نكته اشاره كرد كه اين پارك براي اولين بار در خاورميانه ساخته شده است.

شما در اين قسمت از پارك مي‌توانيد دايناسورهاي مختلف را به فرزندانتان معرفي كرده و اطلاعات كاملي را به آن‌ها منتقل كنيد. در عين حال مطمئن باشيد كه اين بخش براي كودكان بسيار جذاب مي‌باشد.

به عنوان نمونه مي‌توان به سه اژدهاي بزرگ و 6 متري اشاره كرد كه در اين پارك ساخته شده‌اند. اين دايناسورها بسيار طبيعي و بدون حتي كوچك‌ترين نقصي ساخته شده‌اند و مي‌توانند علاوه بر حركت كردن، دود و آتش را از دماغ خود خارج كرده و صدايي شبيه به صداي اژدها دارند.

موزه هنري با رويكرد جزيره كيش
همميشه موزه جايي بوده كه همه ما نسبت به آن علاقه داريم و دوست داريم بخش‌هاي مختلف نمايش داده شده در آن را تماشا كنيم. در تم پارك كيش نيز موزه هنري وجود دارد كه قرار است در آن كارگاه‌هاي آموزشي و آمفي تئاتر بسيار حرفه‌اي اجرا شود.

شما مي‌توانيد در اين موزه آثار هنري و تئاترهاي بسيار جالب و سرگرم كننده را تماشا كنيد.

رفت و آمد به تم پارك كيش چگونه است؟
خب حالا قصد داريم تا به يكي از سوالات مهم شما در رابطه با اين پارك جواب بدهيم. خيلي از گردشگران و مسافرين در رابطه با رفت و برگشت به تم پارك سوال دارند و در مورد روش‌هاي رفتن به اين پارك مي‌پرسند.

ما قصد داريم در رابطه با اين موضوع خيال شما را راحت كنيم. براي راحتي شما گردشگران عزيز، سرويس‌هاي رايگاني از برخي از هتل‌هاي كيش و در چند ايستگاه برنامه ريزي شده وجود دارند.

تنها كاري كه نياز است تا شما انجام دهيد اين است كه ساعت رفت و برگشت اين سرويس‌ها را از مديريت هتل بپرسيد و دقيقا در همان زمان حاضر باشيد تا از سرويس جا نمانيد.

قيمت بليط تم پارك سنتر در كيش
همانطور كه گفته شد اين پارك به تازگي افتتاح شده است و به همين دليل و براي جلب رضايت بازديدكنندگان عزيز، تخفيف‌هاي روي اين بليط‌ها گذاشته شده كه مي‌توانيد به راحتي آن را تهيه كنيد.

لازم است به اين موضوع اشاره كنيم كه شما براي ديدن قسمت‌هاي مختلف اين پارك نيازي به بليط‌هاي جداگانه نداريد و تنها با خريد يك بليط مي‌توانيد تمامي بخش‌هاي آن را ببينيد.

علاوه بر اين موارد اگر بعد از تهيه بليط به هر دليل تصميم داشتيد تا آن را مرجوع نماييد، مي‌توانيد آن را پس داده و 60 درصد از هزينه‌اي كه براي خريد آن پرداخت كرديد را دريافت نماييد.

نتيجه‌گيري
در اين مطلب شما را به صورت كامل با تم پارك كيش به عنوان يكي از جديدترين مكان‌هاي تفريحي در اين جزيره آشنا كرديم و نكاتي كاربردي را در رابطه با آن بيان نموديم. در نهايت اميدواريم از سفر خود به اين جزيره دوست داشتني لذت كافي را ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۸:۴۹ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

با راهنماي سفر از تبريز به مشهد، سفر راحتي را تجربه كنيد

همه ما سفر را دوست داريم و عموما براي رفع خستگي‌ها و دور شدن از تمامي روزمرگي‌هايي كه داريم، سفر را به عنوان اولين گزينه انتخاب خواهيم كرد. حالا نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه كجا را انتخاب كنيم و به كجا برويم؟

يكي از گزينه‌هاي سفر كه در ايران عموما به عنوان اولين پيشنهادات مطرح مي‎شود، شهر مشهد است. مشهد يكي از شهرهاي زيارتي و سياحتي ايران است كه سالانه تعداد زيادي از افراد به آن‌جا سفر مي‌كنند.

به همين دليل مي‌توان شهر مشهد را به عنوان يكي از بهترين گزينه‌ها مدنظر گرفت. حالا اگر شما مي‌خواهيد به اين سفر دل انگيز برويد ولي اطلاعات كافي در رابطه با آن نداريد، همراه ما باشيد تا در اين مطلب در رابطه با راهنماي سفر به مشهد آشنا شويد.

راهنماي كامل سفر از تبريز به مشهد
اگر شما ساكن تبريز هستيد، حتما تور مشهد از تبريز را انتخاب كنيد. اينگونه مي‌توانيد بهترين سفر را تجربه كنيد و از تمامي لحظات خود بيشترين استفاده را داشته باشيد. در ادامه اين مطلب در رابطه با اينكه چرا انتخاب تور بهتر است، صحبت خواهيم كرد.

اطلاعات عمومي در رابطه با شهر مشهد
همانطور كه در ابتدا نيز به اين موضوع اشاره كرديم، شهر مشهد به عنوان قطب گردشگري در شرق ايران شناخته مي‌شود. اين لقبي كه به اين شهر داده شده است به هيچ عنوان بي‌دليل نيست و گردشگراني كه به اين شهر سفر كرده‌اند حتما آن را تاييد خواهند كرد.

اين شهر داراي هتل‌ها، مهمان‌سرها متنوع و بسيار راحتي است كه هر مسافري مي‌تواند بدون داشتن دغدغه يكي از بهترين‌ها را با توجه به بودجه‌اي كه در دست دارد، انتخاب نمايد. مكان‌هاي ديدني اين شهر كم نيست و از همه مهم‌تر وجود بارگاه نوراني و پر بركت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) باعث شده تا تعداد مسافريني كه ساليانه به اين شهر سفر مي‌كنند، كم نباشد.

اين نكته لازم به ذكر است كه مسافرين اين شهر تنها از ايران نيستند و تعداد زيادي از آن‌ها از كشورهاي ديگر به مشهد مسافرت مي‌كنند. البته بازهم تعداد افرادي كه از تهران به مشهد ميايند بسيار زياد است و به همين دليل تور مشهد از تهران به عنوان يكي از شلوغ‌ترين تورها شناخته مي‌شود.

شهر مشهد در شمال شرقي ايران قرار دارد و بعد از پايخت ايران (تهران) بزرگترين شهر ايران بوده و داراي بيش از 3 ميليون نفر جمعيت ساكن است. بايد به اين نكته اشاره كنيم كه اين شهر در سال حدود 30 ميليون گردشگر ايراني و خارجي داشته و به همين دليل يكي از پرطرفدارترين شهرهاي كشور ايران محسوب مي‌شود.

آب و هواي مشهد
يكي از موضوعاتي كه بايد هنگام سفر به مشهد در رابطه با آن اطلاعات كافي داشته باشيد، آب و هواي مشهد است. شما دقيقا بايد بدانيد كه چه زماني براي رفتن به اين شهر مناسب بوده و دقيقا زماني كه مسافرت خود را آغاز مي‌كنيد بايد چه پوششي داشته باشيد.

آب و هواي اين شهر تحت تاثير موضوعات مختلفي است. از طرفي كه مشهد تا نيشابور امتداد پيدا مي‌كند، داراي آب و هواي سرد و خشك مي‌باشد. قسمت ديگري از آن كه به قوچان مي‌رسد تحت تاثير ارتفاعات داراي آب و هواي نيمه خشك و سرد بوده و در نهايت قسمت‌هاي دامنه كوه‌ها و ارتفاعات بينالود و هزار مسجد داراي آب و هواي مرطوب مي‌باشند.

به دليل وجود پراكندگي در آب و هواي مشهد حتما قبل از حركت وضعيت آن را چك نماييد. در فصل بهار، شهر مشهد شلوغ‌ترين روزهاي خود را مي‌گذراند. در اين زمان اگر به مشهد برويد آب و هواي مطبوعي را تجربه مي‌كنيد كه مي‌توان گفت در زمان‌هايي سرد مي‌شود. حتما چند دست لباس زمستاني نيز همراه داشته باشيد.

در تابستان هواي مشهد به شدت گرم است و دماي هوا طوري افزايش پيدا مي‌كند كه ممكن است نتوانيد آن را تحمل كنيد. اگر نمي‌توانيد اين هوا را تحمل كنيد، فصل ديگري را براي مسافرت انتخاب كنيد.

يكي از بهترين فصل‌ها براي سفر به مشهد، پاييز است. در اين فصل هنوز سرماي شديد در مشهد آغاز نشده و هوا ديگر به گرمي تابستان نيست. ولي در زمستان هواي سرد و سوزان اين شهر آغاز مي‌شود. ممكن است شما باران يا برف را نبينيد ولي سرمايي به اندازه روزهاي برفي تجربه خواهيد كرد. حتي پيش آمده كه دماي هوا به منفي 20 درجه نيز رسيده باشد ولي براي افرادي كه در تبريز زندگي مي‎كنند اين هوا خيلي سرد نيست و به راحتي مي‌توانند آن را تحمل كنند.

با تور به مشهد برويم يا به صورت شخصي؟
حالا كه به صورت عمومي با شهر مشهد و آب و هواي آن آشنا شديد، در رابطه با اين موضوع صحبت خواهيم كرد كه آيا سفر با تور بهتر است يا به صورت شخصي؟

اگر شما بخواهيد به صورت شخصي از تبريز به مشهد بياييد، بايد مقدمات زيادي را فراهم كنيد. در ابتدا بايد زمان سفر خود را انتخاب كنيد و بعد از آن براي خريد بليط اقدام نماييد. بايد شركت‌ها و پروازهاي مختلف را بررسي كنيد و بعد از آن با توجه به زمان و بودجه‌اي كه داريد، يكي را انتخاب كنيد.

در مرحله بعد بايد هتل مناسبي را انتخاب كنيد و اتاق رزرو كنيد. به اين نكته توجه كنيد ممكن است هنگامي كه شما قصد داريد اتاق رزرو كنيد، اتاق‌ها پر باشد. پس بايد تحقيقات درستي انجام دهيد تا با مشكل مواجه نشويد چراكه با توجه به تعداد بالاي مسافران، هتل‌هاي اين شهر خيلي زود پر مي‌شوند.

در آخر نيز بايد برنامه سفر را به خوبي تنظيم كنيد تا بتوانيد از تمامي لحظات سفر به خوبي استفاده كنيد.

اگر شما بخواهيد با تور به مشهد برويد، تنها كاري كه لازم است انجام دهيد اين است كه با توجه به زمان سفر و همچنين بودجه‌اي كه داريد، يك تور انتخاب كنيد و بعد از بررسي ويژگي‌هاي مختلف آن، هزينه را پرداخت كرده و از سفر خود لذت ببريد.

لازم به ذكر است كه با انتخاب تور شهر مشهد قطعا هزينه كمتري را پرداخت خواهيد كرد چرا كه آژانس‌هاي مسافرتي مانند همسفرها باتوجه به تجربه‌اي كه دارند، بهترين‌ها را با كمترين قيمت انتخاب مي‌كنند. شما ديگر لازم نيست نگران برنامه‌هاي سفر و رزرو هتل و همچنين بليط هواپيما باشيد و با خيال راحت از سفر لذت خواهيد برد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۲:۴۱ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

تاريخچه نقاره زني و دلايل وجود اين رسم

يكي از مراسم‌هايي كه در حرم مطهر برگزار مي‌شود، مراسم نقاره زني است و نمي‌توانيد كسي را پيدا كنيد كه از اين نوا لذت نبرد. نقاره زني در حرم امام رضا (ع) پيش از طلوع و غروب خورشيد انجام مي‌شود. در صورتي كه با تور مشهد از تهران به زيارت امام رضا رفته‌ايد پيشنهاد ما به شما اين است كه قبل از اذان صبح يا عصر در حرم باشيد تا يكي از بهترين تجربه‌هاي خود را بدست بياوريد و با اين موسيقي زيبا روح‌تان را تازه نماييد. در ادامه مي‌خواهيد به تاريخچه نقاره زني بپردازيم.

نقاره زني

تاريخچه نقاره زني

در واقع تاريخ شروع نقاره زني مشخص نيست و كسي نمي‌داند از چه زماني اين رسم شروع شده است. در مدارك و اسنادي كه وجود دارد تنها به وجود اين رسم حتي قبل از قرن دهم اشاره مي‌شود. مستند اين ادعا در كتاب مهمان نامه بخارا از سلطان ماوراء النهر اثر محمد شيباني وجود دارد. داستان به اين صورت نقل مي‌شود كه محمد شيباني قصد مي‌كند با جمعي از خدم و حشم خودش در زمان نقاره زني به حرم امام رضا (ع) برود. در واقع اين بخش از كتاب نشان مي‌دهد در قرن نهم و دهم نيز رسم نقاره زني وجود داشته است.

دليل رسم نقاره زني

همانطور كه پيش تر گفتيم قبل از طلوع و غروب خورشيد متصدياني در حرم مشغول به زدن نقاره‌ها مي‌شوند. البته اين رسم تنها به زمان طلوع و غروب ختم نمي‌شود بلكه در زمان‌هايي كه مي‌خواهند خبر شادي آوري را به مردم اطلاع دهند نيز، نقاره‌ها را به صدا در مي‌آورند. برخي ديگر از مواردي كه شما مي‌توانيد صداي نقاره‌ها را در حرم امام رضا (ع) بشنويد، در شب‌هاي ميلاد معصومين، عيد فطر، عيد قربان، لحظه تحويل سال نو ميلادي و... است. نقاره زني نشاني از شادي و سرور است؛ بنابراين شما در ايام محرم و صفر هيچگاه صداي نقاره‌ها را نمي‌شنويد.

زمان اجراي نقاره زني

ما پيش از اين هم اشاره كرديم كه نقاره نوازي 20 دقيقه پيش از طلوع و غروب و يا براي بشارت شادي انجام مي‌شود. اما به غير از اين موارد هم پيش مي‌آيد كه اگر شما با تور مشهد از تبريز به حرم بياييد ممكن است صداي نقاره‌ها را بشنويد كه ما در ادامه اشاره مي‌كنيم.

زمان شفاي مريضي در حرم

در شب ميلاد معصومين

در شب جشن‌هاي مهم و مذهبي

در زمان تحويل سال شمسي

در ماه مبارك رمضان

نقاره زني سلام در روزهاي سلام خاص

در روز ولادت امام رضا (ع)

ابزار نقاره زني

نقاره زني به وسيله دو ساز طبل و كرنا انجام مي‌شود. نقاره زن‌ها كه به آن‌ها نوبت زن هم گفته مي‌شود بر طبل‌ها مي‌كوبند و بر كرناها مي‌دمند تا طلوع و غروب خورشيد را اطلاع دهند. نقاره زني با چهار نوع متفاوت از طبل انجام مي‌شود كه يكي از آن‌ها به نام طبل سرچاشني طبل اصلي است و در تمام مدت همراهي كرناها را مي‌كند. اين طبل صداي زيري از خود توليد مي‌كند و جنس آن از چدن است.

نقاره زني

باقي سه طبل از مس ساخته مي‌شوند و به نوبت نواخته مي‌شوند. كرناها با طول 100 تا 120 سانتي متر توسط نقاره زن‌ها نواخته مي‌شوند و ذكري را ادا مي‌كنند. جنس كرنا عموما از مس يا برنج است و در مشهد ساخته مي‌شود.

محل نقاره زني

نقاره زني توسط افراد مسئول اين كار در حرم مطهر در بلندي انجام مي‌گيرد. در واقع نقاره زن‌ها در بالاي صحن انقلاب بر طبل‌ها مي‌كوبند و در شيپورها مي‌دمند. شما در هر كجاي حرم رضوي باشيد مي‌توانيد صداي نقاره زني را شنيده و نقاره زن‌ها را مشاهده كنيد.

تاريخچه نقاره خانه

محل دقيق نقاره خانه در زمان قاجار مشخص نيست و در واقع تنها مي‌دانيم كه در غرب يا شرق گنبد نقاره زن ها مي‌ايستادند و نقاره زني مي‌كردند. ساخت نقاره خانه امروزي از همان زمان قاجار آغاز شده و قوام الملك كسي بوده كه اجراي آن را به پايان رسانده است. در سال 1338 ساختمان نقاره خانه به طور كل تخريب و مجددا ساخته شد؛ زيرا ساختمان سابق فرسوده شده بود و ديگر كارايي نداشت.

مهندس قهرماني و احمد بيوكي ناظران ساختمان جديد بودند. البته در مدت بازسازي و ساخت مجدد نقاره خانه، نقاره زن‌ها در مجاورت برج ساعت بالاي ايوان غربي اين رسم ديرينه را اجرا مي‌كردند. از سال 1346 كه معماري نقاره خانه به پايان رسيد تا به امروز تغيير مكان نداشته و تنها هر چند سال يكبار معماران به مرمت اين محل مي‌پردازند.

گروه نقاره زني

يك گروه 7 نفره مسئوليت نقاره زني را بر عهده دارند كه 3 نفر از آن‌ها بر طبل مي‌كوبند و باقي 4 نفر مشغول نواختن شيپورها هستند. گاهي مواقع نيز 11 نفر اين كار را انجام مي‌دهند و هر كدام به نوبت سازهاي خود را به صدا در مي‌آورند و روح شما را تلطيف مي‌كنند.

جالب است بدانيد نوايي كه از شيپورها يا همان كرناها خارج مي‌شود با ذكر همراه است و امام رضا (ع) را مخاطب قرار مي‌دهند و عاشقانه و بي تكلف سخناني را بيان مي‌كنند و در واقع ذكر امام هشتم را مي‌گويند. اما طبل‌ها ذكر خاصي را ادا نمي‌كنند و در واقع تنها زير صدايي و همراهي كرناها را مي‌كنند. در ذكرهايي كه با كرناها نواخته مي‌شود درخواست ياري و كمك و همراهي از امام رضا (ع) بيان مي‌گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۵۳ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

راهنماي كامل رزرو غذاي نذري حرم امام رضا

شما نمي‌توانيد كسي را بيابيد كه دوست نداشته باشد غذاي حضرت را امتحان كند. زائران و مجاوران حرم، هم براي طعم بي نظير غذاي امام رضا و هم براي متبرك بودن آن مشتاق دريافت آن هستند. سابقا براي دريافت فيش غذاي حرم امام رضا (ع) شما مي‌توانستيد از روش‌هاي متفاوتي استفاده كنيد اما در حال حاضر براي اين كار اپليكيشني طراحي شده به نام نسيم رضوان كه ما در اين مقاله به بررسي روش رزرو فيش غذا در اين اپليكيشن مي‌پردازيم.

مهمانسرا امام رضا

همانطور كه گفتيم قبلا ممكن بود از راه‌هاي زيادي شما فيش غذاي حضرت را دريافت كنيد. امكان داشت در فرودگاه، هتل يا به صورت اتفاقي در خود حرم نيز توفيق استفاده از غذاي امام رضا (ع) نصيب شما بشود. اما اين نوع از تقسيم كردن فيش جوابگوي زوار نبود، در نتيجه امروزه با ديجيتالي شدن اقدامات دريافت فيش، اين اقدام سازمان يافته‌تر انجام مي‌شود.

اين روش براي عادلانه‌تر توزيع شدن غذا در بين افراد انجام مي‌شود. به اين صورت كه دعوت نامه به صورت الكترونيكي ارسال مي‌شود و ظرفيت دريافت براي هر نفر در سال محدود است. در نتيجه اين امكان فراهم است كه زائرين و همسايگان امام رضا (ع) همگي از غذاي حضرت استفاده كنند. در صورتي كه شما با تور مشهد از تهران به حرم سفر كرده‌ايد و مايل به خوردن غذاي متبركه حضرت هستيد، مي‌توانيد از طريق مراحل زير اقدام به دريافت فيش كنيد.

مراحل رزرو غذاي حرم امام رضا (ع)
ابتدا بايد اپليكيشن نسيم رضوان را در تلفن همراه خود دانلود كنيد. اين كار هم از طريق وب سايت نسيم رضوان به آدرس و هم از طريق مراجعه به برنامه كافه بازار در تلفن همراه اندرويدي شما ممكن است.

در ادامه اين نرم افزار را نصب كنيد.

سپس شماره تلفن خود را در نرم افزار وارد كنيد و منتظر پيامك ارسالي جهت دريافت كد تاييد بمانيد.

بعد از آن به بخش مهمانسرا در اپليكيشن برويد.

از طريق گزينه پيش ثبت نام مي‌توانيد در خواست خود را ثبت كنيد.

در صورتي كه شما به عنوان منتخب دريافت غذا شناخته شويد و به شما اطلاع رساني شود، مي‌توانيد تاريخ و وعده غذايي مد نظر خود را از داخل اپليكيشن مشخص كنيد.

پس از آن بايد كد ملي خودتان و 3 نفر از همراهانتان را وارد كنيد.

در آخر اطلاعات وارد شده را تاييد كنيد.

از بخش سوابق اپليكيشن مي‌توانيد در صورت فراموشي اطلاعات رزرو خود را بازبيني كنيد.

در صورتي كه تمام مراحل با موفقيت انجام شد؛ كافي است در تاريخ و ساعت انتخابي با در دست داشتن مدرك شناسايي و به همراهي عزيزانتان كه كد ملي‌شان را ثبت كرده‌ايد، به دفتر نعيم رضوان در صحن غدير مراجعه كنيد و ژتون غذاي خود را دريافت نماييد.

پس از آن بايد به مهمانسراي صحن غدير مراجعه كنيد و با نشان دادن كاغذهاي ژتون خود، غذاي متبرك دريافت كنيد و يا اينكه در همان سالن مهمانسرا ميل كنيد.

غذاي امام رضا

نكات مهم در هنگام انجام مراحل رزرو غذاي امام رضا (ع)
اگر شما هم مسافريد و با تور مشهد از تبريز به زيارت آمده‌ايد خوب است به برخي نكات توجه كنيد تا در پروسه دريافت غذا دچار مشكل نشويد و يا سوالي براي شما ايجاد نشود.

شما مي‌توانيد با وارد كردن شماره تماس‌هاي مختلف در ابتداي ورود به نرم افزار شانس خود را در دريافت نوبت غذا بيشتر كنيد.

در صورتي كه با كد ملي خود موفق به دريافت غذاي حضرت شده باشيد، براي مدت سه سال ديگر نمي‌توانيد جهت دريافت غذا اقدام كنيد. در واقع هر كد ملي هر سه سال يكبار مي‌تواند شانس دريافت غذاي امام را داشته باشد.

شما مي‌توانيد همه روزه از ساعت 8 تا 18 پيش ثبت نام خود را در بخش مهمانسراي نرم افزار انجام دهيد. پس از آن بر اساس ظرفيت مهمانسرا منتخب مي‌شويد.

در صورتي كه شما منتخب نشديد لازم است تا در روز بعد و در همان ساعت 8 تا 18 مجدد اقدام به پيش ثبت نام كنيد.

ساعت كار دفتر نعيم رضوان جهت مراجعه حضوري و دريافت ژتون هر روز ساعت 7 الي 21 است.

زائران غير ايراني نيز مي‌توانند همانند ايرانيان به انجام مراحل بپردازند؛ تنها كافي است براي ارائه مدرك شناسايي، پاسپورت خود را همراه داشته باشند.

افرادي كه كارت ايثارگري و يا بنياد شهيد دارند مي‌توانند بدون شركت در قرعه كشي به تعداد 5 نفر ژتون غذا دريافت كنند.

افرادي كه كارت بهزيستي دارند مي‌توانند به دفتر نعيم رضوان مراجعه كنند و ژتون خود را دريافت كنند.

اگر شما زائر گرامي بخواهيد نذوراتي به حرم امام رضا (ع) اهدا كنيد؛ به ازاي هر 300 هزار تومان يك ژتون غذا نيز دريافت خواهيد كرد.

زائراني كه كارت طلاب علوم ديني دارند و در مشهد اقامت نمي‌كنند نيز مي‌توانند با مراجعه به هتل ولايت ژتون غذاي خود را دريافت كنند.

سخن پاياني
زائران و مجاوران حرم اعتقاد قلبي به متبرك و شفا بخش بودن غذاي حرم امام رضا (ع) دارند به همين علت بسيار مشتاق به دريافت غذاي حضرت هستند. ما در اين مقاله به شما راه دريافت غذا از مهمانسراي حرم مطهر را توضيح داديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۱۵ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

اطراف مشهد كجا كمپ كنيم؟ (مكان‌هاي كمپينگ در اطراف مشهد)

مكان‌هاي ديدني متعددي در داخل شهر مشهد و حومه آن وجود دارد؛ در صورتي كه عموما مردم تنها براي زيارت امام رضا (ع) به مشهد سفر مي‌كنند و از اين مكان‌ها بي اطلاع هستند. اگر با تور مشهد از تهران به اين شهر سفر مي‌كنيد خوب است اين مقاله را بخوانيد تا از مناطق و طبيعت بكر اطراف مشهد با خبر شويد. ما در اين مقاله چندين منطقه مناسب كمپينگ در اطراف مشهد را به شما معرفي خواهيم كرد.

كنگ

رودخانه كنگ
كنگ روستايي در 20 كيلومتري غرب طرقبه است كه طبيعت بسيار زيبايي دارد. وجود دره‌اي سرسبز و رودخانه‌اي پرآب در اين روستا به زيبايي آن افزوده است. دره كنگ يكي از بهترين مكان‌هاي كمپينگ در اطراف شهر مشهد مي‌باشد كه همواره مورد توجه گردشگران و دوست داران طبيعت بوده است. در مسير رودخانه كنگ شما به آبشارهاي متعدد و شگفت انگيزي بر مي‌خوريد كه به شدت زيبا و چشم نواز است. اگر بخواهيد از مكان دقيق اين آبشار مطلع شويد، كافي است به سمت 5 كيلومتري جنوب غرب روستاي كنگ سفر كنيد.

براي كمپ كردن شما نياز داريد در مورد برخي موارد مهم مانند امكانات مكاني كه مي‌خواهيد كمپ كنيد، آب و هواي آن و برخي موارد ديگر اطلاع داشته باشيد. اگر بخواهيم در مورد آب و هواي دره و رودخانه كمپ بگوييم؛ بايد بدانيد كه اغلب دماي هوا در اين منطقه به دليل وجود كوه و عدم وقوع بادهاي خشك، حدودا 4 درجه از شهر مشهد خنك‌تر است. همچنين ييلاقي بودن روستاي كنگ باعث شده تا بهترين زمان براي كمپ كردن در اين منطقه بهار و تابستان باشد.

وجود درختان زياد موجب مي‌شود كه در فصل بهار با سرسبز شدن مجدد درختان و شكوفه‌هاي بهاري شاهد طبيعتي بسيار زيبا در روستاي كنگ باشيد. با اين وجود فصل تابستان مي‌تواند هواي بسيار ايده آل‌تر در عين حال محيط سرسبزي‌تري را به نسبت بقيه فصول داشته باشد تا شما نهايت لذت را از كمپ كردن در اطراف شهر مشهد خصوصا در اين روستاي زيبا داشته باشيد.

براي رسيدن به روستاي كنگ بايد از مشهد به سمت طرقبه برويد و پس از گذر از روستاي نغندر شما به كنگ مي‌رسيد. اين روستا تركيبي از كوه و دره و رودخانه است كه همين مسئله زيبايي آن را دو چندان مي‌كند.

ييلاق شانديز

ييلاق شانديز
يكي ديگر از مكان‌هاي كمپينگ در اطراف مشهد، شهر شانديز است كه به واسطه غذاي آن خصوصا شيشليك حتما اسم اين شهر به گوشتان خورده است. براي تجربه شيشليك شانديز كه شهرت جهاني دارد كافي است با تور مشهد از تبريز به اينجا بياييد و علاوه بر زيارت و تفريح، غذاي متفاوت خوشمزه شهر مشهد را نيز تجربه كنيد. شهر شانديز مكان‌هاي ديدني زيادي دارد كه ما در اينجا برخي از آنها را ذكر مي‌كنيم.

مسجد تاريخي شهر شانديز

پارك جنگلي شانديز

مجموعه تفريحي پديده شانديز

روستاهاي زشك، ابرده و غيره

ييلاق طرقبه
ييلاقات شهر طرقبه كه در دامنه رشته كوه بينالود واقع شده، داراي دره‌هاي زيبايي است كه ما در اين مقاله به چند مورد آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

دره مايان

دره دهبار

دره جاغرق

و غيره.

باغ وحش، مجموعه سواركاري ارشار، بازار بعثت، پيست اتومبيل و موتور، سد چاليدره، رستوران‌هاي طرقبه و... از ديگر جاذبه‌هاي شهر طرقبه محسوب مي‌شود. اگر قصد بازديد از طرقبه را داشتيد، بند گلستان و روستاي نغندر را فراموش نكنيد.

روستاي بوژان
اين روستا در 20 كيلومتري شمال شرق شهر نيشابور و دامنه جنوبي رشته كوه‌هاي بينالود واقع شده كه يكي از جاذبه‌هاي اطراف مشهد است. اين روستا يكي از بهترين مكان ها براي كمپ در اطراف مشهد است زيرا داراي طبيعت بكر و زيبا و آب و هواي بسيار خوبي است. دليل آب و هواي بسيار خوب اين منطقه در ارتفاع قرار داشتن روستاي بوژان است. اگر در تابستان از گرماي مشهد و يا ساير شهرها كلافه شده‌ايد مي‌توانيد در بوژان كمپ كنيد و از هواي بسيار خنك آن لذت ببريد.

معماري اين شهر بسيار زيبا و پلكاني است. به همين علت نيز اين روستا را ماسوله نيشابور مي‌دانند. فارق از اين جاذبه‌ها، روستاي بوژان داراي رودخانه و آبشارهاي كوچك و بزرگي است. رودخانه بوژان حدودا 10 كيلومتر ادامه پيدا مي‌كند. علاوه بر خود روستاي بوژان، مناطق درگيري هم اطراف آن وجود دارد كه از بهترين مناطق كمپينگ در اطراف مشهد حساب مي‌شوند.

ارتكند
ييلاق ارتكند در كلات نادري واقع شده و منطقه اي گسترده شامل كوه، جنگل، آبشار، رودخانه و طبيعتي بسيار ديدني است. آبشار ارتكند يكي از معروف ترين آبشارهاي استان خراسان و يكي از محل‌هاي مناسب جهت كمپ زدن در اطراف مشهد است. مسير رسيدن به اين منطقه زيبا از راه روستاي سررود است و زماني كه از روستا رد شويد بايد مسير فرعي و خاكي را در حدود 2 ساعت پياده روي كنيد تا به آبشار ارتكند برسيد. پياده روي در اين مسير مي‌تواند موقعيت ديدن مجموعه‌هاي پرورش ماهي و شاليزارهاي برنج را براي شما فراهم كند.

سخن پاياني
در اين مقاله ما بخشي از مناطق گردشگري و كمپينگ در اطراف مشهد را به شما معرفي كرديم. اميدواريم با زدن كمپ در اطراف مشهد لحظات فوق العاده‌اي را در كنار دوستان و خانواده خود تجربه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۷:۲۶ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

اطلاعات كامل در مورد سفر به كيش از تهران

سفر به كيش مي‌تواند از خاطره انگيزترين سفرهاي زندگي شما به حساب بيايد. جزيره زيباي كيش علاوه بر امكانات ويژه، دريا و ساحل بكرش داراي تفريحات بسيار متنوع و جذابي است كه مي‌تواند به عنوان جايگزيني براي سفرهاي پر هزينه خارج از كشور محسوب شود. اگر شما هم قصد سفر به اين جزيره ديدني در خليج فارس را با تور كيش از تهران داريد، خوب است برخ نكات را مد نظر داشته باشيد تا سفر خود را به بهترين نحو انجام دهيد.

 


نكات مهم سفر به كيش از تهران

در ادامه به بررسي برخي نكاتي كه بايد در زمان سفر خود به جزيره كيش مد نظر داشته باشيد مي‌پردازيم.

 


تور كيش از تهران

 


آب و هواي كيش از نكات مهم سفر

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه براي برنامه ريزي سفر خود به كيش بايد مد نظر داشته باشيد، آب و هواي آن است. داشتن رطوبت در جزيره كاملا طبيعي است؛ اما اين رطوبت و گرما در فصل تابستان افزايش چشمگيري دارد و ممكن است شما را اذيت كند. سفر به كيش در فصل‌هاي خنك سال مانند پاييز و زمستان بسيار دلچسب‌تر خواهد بود؛ زيرا گرما شما را اذيت نمي‌كند و از طرفي سرما نيز تا حدي زياد نيست كه موجب كنسل شدن برنامه‌هاي شما بشود.

 


پيشنهاد ما به شما تجربه سفر به كيش در فصل پاييز است. در اين فصل جزيره آب و هواي بسيار خوبي دارد و به دليل آغاز سال تحصيلي جديد جزيره بسيار خلوت است و شما مي‌توانيد به راحتي و در آرامش به تفريح و گردش بپردازيد.

 


اما در فصل تابستان به دليل گرماي زياد ممكن است مريض شويد و يا به دليل شلوغي زياد جزيره امكان استفاده شما از خيلي تفريحات آبي و غيره محدود شود. همچنين در اين فصل به دليل ازدياد گردشگران عموما هزينه استفاده از امكانات و يا خريد در كيش بالاتر است. اين نكات را در زمان سفر به كيش از تهران خوب است مد نظر داشته باشيد تا بهترين زمان براي سفر را متناسب با انتظارات خودتان انتخاب كنيد.

 


هزينه‌هاي سفر به كيش از تهران

براي سفر به كيش از تهران شما چندين راه را مي‌توانيد انتخاب كنيد؛ سفر با خودرو خودتان، سفر با تورهاي مختلف، سفر شخصي با هواپيما و يا حتي قطار از جمله اين راه‌ها هستند. اما به صورت كلي شما بايد هزينه رفت و برگشت، اقامت، غذا، خريد و استفاده از امكانات تفريحي جزيره كيش را به عنوان مخارج اصلي خود در نظر بگيريد.

 


اگر بخواهيد با هواپيما سفر كنيد بايد بدانيد هزينه بليط رفت و برگشت بستگي به زماني دارد كه شما مي‌خواهيد سفر كنيد. اين هزينه مي‌تواند بسيار متغير باشد. درصورتي كه بخواهيد قيمت بليط قيمت مناسب تهيه كنيد بهتر است در ايام تعطيلي، آخر هفته‌ها و تابستان‌ها سفر نكنيد. اين موارد براي تهيه محل اقامتتان نيز صادق است. عموما هتل‌ها در زمان‌هايي كه مسافر كمتر باشد اتاق‌هاي خود را با تخفيفات خوبي به شما ارائه مي‌كنند. هزينه سفر نيز يكي از نكات مهم سفر به كيش از تهران است.

 


غذاهاي محلي؛ نكته ديگر در مورد سفر به كيش از تهران

در سفر تهيه غذا و تجربه غذاي محلي از جمله نكاتي است كه بهتر از مد نظر داشته باشيد. هميشه تجربه طعم غذاهاي اصيل هر منطقه لذتي باور نكردني براي شما خواهد داشت. چندين نوع غذاي محلي خوشمزه را كه در كيش مي‌توانيد تجربه كنيد، در ادامه معرفي خواهيم كرد.

 


مرگوگ

در انواع رستوران هاي محلي كيش مي‌توانيد اين غذا را با نام مرگوگ يا مرقوق بيابيد و از خوردن آن لذت ببريد. گوشت و سبزيجات مواد اوليه اصلي اين غذا محسوب مي‌شوند؛ اما برخي ديگر از مواد غذايي مانند بادمجان، گوجه فرنگي، سيب زميني و سير نيز در اين غذاي محبوب محلي استفاده مي‌شود. جالب است بدانيد كه طعم دهنده‌ها و ادويه‌هاي اين غذا را به صورت جداگانه آماده مي‌كنند و پس از آن مخلوطش مي‌كنند.

 


محمر

يك غذاي شيرين محلي كه لذت تجربه‌ي آن را افرادي كه عاشق غذاهاي شيرين مانند فسنجون و... هستند متوجه خواهند شد. ماهي كه يكي از اصلي ترين عناصر غذاي محلي در جنوب است را اگر در كنار برنجي شيرين مزه براي شما سرو كنند نامش محمر است. اين غذا طعمي بسيار متفاوت دارد كه شما مي‌توانيد در جزيره كيش و در رستوران‌هاي محلي آن تجربه كنيد.

 


مضروبه

همانطور كه بالا هم گفتيم، ماهي يكي از مهم‌ترين غذاهاي محلي جنوب است. در مضروبه نيز شما مي‌توانيد طعم ماهي كبابي را در كنار سير و سبزيجات بچشيد و از ساير ادويه‌جات مانند فلفل و زنجبيل در اين غذا لذت ببريد. اين يك غذاي اصيل جنوبي است كه شما با چشيدن طعم تندي آن كاملا خود را در خليج فارس و در ميان مردم خونگرم جنوبي احساس خواهيد كرد.

 


سمك مشوي

از ديگر انواع ماهي كه طعم اصيل آن را فقط در جنوب مي‌توانيد تجربه كنيد، سمك مشوي است. اين غذا با استفاده از ادويه‌هاي عربي مخصوص خود بسيار طعم خاصي دارد كه احتمالا در كمتر غذايي آن را مزه كرده‌ايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۶:۲۹ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

آشنايي با مسافرخانه هاي مشهد

اگر شما هم علاقه‌مند هستيد به مشهد سفر كنيد و به زيارت و سياحت در اين شهر بپردازيد، پيدا كردن محلي براي اقامت از مهم‌ترين تصميمات شما خواهد بود. به دليل بالا بودن هزينه هتل‌ها در مشهد اگر شما هم مايل به استفاده از مهمان‌سراها و مسافرخانه‌ها با قيمت مناسب‌تري هستيد در ادامه همراه ما باشيد تا بهترين مسافرخانه‌هاي مشهد را به شما معرفي كنيم.

 

 

هتل آپارتمان تفتان

در صورتي كه اولين هدف شما از سفر به مشهد زيارت امام رضا (ع) باشد، انتخاب محل اقامتي در نزديكي حرم يك مزيت محسوب مي‌شود. هتل آپارتمان تفتان واقع در خيابان امام رضا 1 است كه فاصله بسيار كمي با حرم دارد. از اين مهمان پذير تا حرم تنها 10 دقيقه پياده‌روي لازم است به همين دليل هم شما مي‌توانيد به راحتي خود را هر زمان كه بخواهيد به حرم مطهر برسانيد. همچنين اگر بخواهيد به مراكز خريد دسترسي داشته باشيد هم مكانيت اين مهمانسرا بسيار مناسب شما خواهد بود. يخچال، گاز، تلويزيون و… از مزاياي اين هتل آپارتمان است.

 

آدرس: ميدان بيت المقدس – كوچه نخود بريزها – پلاك 129

 

شماره تماس: 32223647

 

هتل آپارتمان هدايت

هتل آپارتمان 1 ستاره هدايت در 6 طبقه و نزديك به حرم ساخته شده است. اين هتل آپارتمان داراي پاركينگ اختصاصي است تا در صورتي كه با خودروي شخصي سفر كرده‌ايد نگران جاي پارك خودروي خود نباشيد. اما فاصله كم اين مهمانسرا تا هتل به شما اين امكان را مي‌دهد تا در صورتي كه با تور مشهد از تهران به اين شهر سفر كرده‌ايد و ماشين همراه نداريد، بدون نياز به خودرو و تحمل ترافيك هميشگي اطراف حرم به زيارت بپردازيد. از جمله امكانات هتل آپارتمان هدايت مي‌توان به يخچال، گاز، تلويزيون، بخاري و… اشاره كرد.

 

آدرس: مشهد – خيابان آخوند خراساني – آخوند خراساني 28

 

شماره تماس: 09023334468

 

هتل آپارتمان هورام

اين مجموعه در سال 1391 افتتاح شده و در حال حاضر ارائه دهنده خدمات به زائران امام رضا (ع) است. براي رسيدن به حرم كافي است 5 دقيقه مسافت را با خودرو طي كنيد و به راحتي به زيارت بپردازيد. اين هتل علاوه بر فاصله كم با حرم مطهر، مسافت كمي هم با بازارهاي معروف در منطقه حرم دارد كه مي‌توانيد براي خريد سوغاتي به آن‌ها مراجعه كنيد.

 

 

آدرس: خيابان امام رضا – چهار راه دانش

 

شماره تماس: 05138211556

 

هتل آپارتمان قصر نوين

اين هتل آپارتمان از مهمانسراهايي است كه نوساز محسوب مي‌شود و امكانات رفاهي مناسبي دارد. در صورتي كه شما بخواهيد هزينه‌هاي زياد هتل‌ها را متحمل نشويد و با اين حال از امكانات بيشتري برخوردار باشيد، خوب است كه هتل آپارتمان قصر نوين را در نظر داشته باشيد. اين مهمان پذير علاوه بر نزديكي به حرم مزاياي ديگري مانند تلويزيون، يخچال، گاز، سيستم سرمايش گرمايش مناسب، سرويس ايراني و فرنگي، اينترنت و… را نيز دارد.

 

آدرس: مشهد – خيابان امام رضا – بين امام رضا 9 و 11

 

شماره تماس: 05138426161

 

سوييت غروي

فاصله اين سوئيت از حرم تنها 5 دقيقه با ماشين است. اگر مي‌خواهيد براي عزيزان خود از مشهد سوغاتي تهيه كنيد مي‌توانيد به بازار رضا، بازار 17 شهريور و غيره برويد و خريد خود را با قيمت مناسب انجام دهيد. خوب است بدانيد مزيت ديگر سوييت غروي نزديكي به اين بازارهاست. امكانات اين سوئيت شامل؛ تلويزيون، گاز، سرويس بهداشتي و… مي‌باشد.

 

آدرس: مشهد – امام رضا 5 –سرشور

 

شماره تماس: 09105541626

 

سوييت عرفايي

سوييت عرفايي مناسب كساني است كه مي‌خواهند تجربه سفري دسته جمعي را به مشهد داشته باشند اما در عين حال هزينه‌هاي سنگين اقامت در هتل را نداشته باشند. فاصله اين سوئيت تا حرم 3-5 دقيقه با ماشين است كه به راحتي مي‌توانيد در هر ساعت شبانه روز به زيارت امام رضا (ع) برويد. برخي از امكانات سوئيت عرفايي شامل گاز، يخچال، امكانات پخت و پز، مبلمان و… مي‌شود.

 

آدرس: مشهد – خيابان آخوند خراساني

 

شماره تماس: 05137279091

 

مهمان‌پذير نويد

اين مسافرخانه در خيابان طبرسي قرار دارد و مناسب افرادي است كه با تور مشهد از تبريز به اين شهر آمده‌اند و مي‌خواهند سفر زيارتي و در عين حال اقتصادي را تجربه كنند. اتاق‌هاي مسافرخانه نويد بين 1 تا 3 خواب دارند كه شما مي‌توانيد به همراه خانواده در آن اقامت كنيد. فاصله مهمان پذير نويد تا حرم تنها 10 دقيقه است؛ بنابراين شما نيازي به استفاده از خودرو نداريد. آشپزخانه، تلويزيون، سرويس بهداشتي، تجهيزات پخت و پز و… از جمله امكانات اين مهمان‌پذير است.

 

آدرس: مشهد – خيابان طبرسي

 

شماره تماس: 5132250767

 

سوييت رباني

سوييت رباني در سال 1391 در خيابان امام رضا 5 افتتاح شد. اين سوييت بسيار نزديك به حرم واقع شده و تنها 6 دقيقه پياده روي براي رسيدن به حرم مطهر لازم است. همچنين شما براي صرف غذا مي‌توانيد به رستوران همين مسافرخانه مراجعه كنيد. يخچال، گاز، تلويزيون، اينترنت، تهويه مطبوع برخي از امكانات سوئيت رباني است.

 

آدرس: مشهد – خيابان امام رضا – امام رضا 5 – چهنو 6

 

شماره تماس: 05138211556


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۷:۴۵ توسط:ana موضوع: نظرات (0)