anaattarian anaattarian .

anaattarian

راهنماي زيارت حرم امام رضا و آداب زيارت

از برجسته‌ترين ويژگي‌هاي ائمه پاكي و معصوميت آن‌ها از گناه است. بنابراين شايسته است مهمان خانه آن‌ها نيز پاك و طهارت وارد شود و رعايت ادب و احترام را در پيشگاه آن‌ها بكند. در ادامه اين مطلب به بررسي چيستي آداب زيارت و ضرورت رعايت اين آداب در هنگام زيارت حرم مطهر امام رضا مي‌پردازيم. اگر شما نيز قصد سفر به مشهد را داريد مي‌توانيد با تور مشهد از تهران سفر زيارتي و سياحتي را تجربه كنيد.

آداب زيارت حرم
آداب زيارت و ضرورت آن
ملاقاتي كه روح و قلب و فكر دو طرف باهم ارتباط مي‌گيرند را زيارت مي‌گوييم. ارزش زيارت به متمركز بودن و معرفت انسان است. اگر اين زيارت را در وصف امام هشتم بخواهيم توضيح دهيم بايد بگوييم كه برقراري ارتباط قلبي و معرفت نسبت به خصوصيات ايشان هرچقدر بيشتر باشد ارزش اين ملاقات بيشتر خواهد بود. ما براي ايجاد معرفت نياز به شناخت داريم و بايد قلب خود را به امام رضا (ع) نزديك‌تر كنيم و اين مهم به وسيله رعايت آداب زيارت ممكن است. معصومان آداب بسياري را نقل كرده‌اند كه شامل آداب عام و آداب خاص جهت به جا آوردن زيارت مي‌شود.

آداب قبل از ورود به حرم
مهم‌ترين مسئله قبل از تشرف به حضور حضرت، حسن نيت و خلوص نيت شماست. بهتر است قبل از اقدام به انجام زيارت ابتدا به صورت جسمي و روحي طهارت انجام دهيد تا به اين صورت اثرات زيارت پر فيض شما به دل و جان‌تان رخنه كرده و شما را از بدي‌ها و ناپاكي‌ها عاري كند.
تهذيب مال نيز قبل از زيارت از ضروريات است. در صورتي كه مال شما شامل حق الناس باشد، دعا و نيايش و زيارتتان مورد قبول واقع نخواهد شد.
بوسيدن دست پدر و مادر، طلبيدن حلاليت از آشنايان نيز از ديگر آداب قبل زيارت است.
غسل زيارت با وجود اينكه واجب نيست اما بسيار توصيه شده است. بهتر است كه قبل از ورود به حرم غسل كنيم و دعا بخوانيم تا تطهير شده و با بوي خوش و پاكيزه به مهماني امام رضا (ع) رفته باشيم.
از ديگر آداب مهم جاري شدن ذكر بر زبان شما در طول مسير زيارت است كه بسيار توصيه شده.
آداب زيارت در هنگام تشرف
رعايت ادب در خانه امام رضا (ع) از واجب‌ترين امور است. در هنگام ورود به حرم خوب است توجه داشته باشيم در محضر چه كسي هستيم و احترام به امام هشتم (ع) را در تمام طول زيارت از ياد نبريم.
از ديگر آداب زيارت، خواندن دعا اذن دخول در همان ابتداي ورود به حرم مطهر است. به اين صورت براي ورود به حرم از امام رضا اجازه گرفته‌ايم.
آهسته صحبت كردن در حرم و دوري از ايجاد عدم تمركز نيز امري مهم است كه بايد در هنگام زيارت به آن توجه داشت. بهتر است در زمان حضور در حرم رضوي صداي خود را بلند نكنيد و اجازه دهيد جو معنوي حرم حفظ شود تا ساير زائرين نيز بتوانند با تمركز به نيايش خود بپردازند و قلبشان را به روي لطف و مرحمت خداوند و امام هشتم باز كنند.
تكبير گفتن و شكرگذاري ديگر آدابي است كه مي‌توانيد در هنگام زيارت آن را رعايت كنيد تا دل و روح شما از اين زيارت حداكثر فيض را ببرد. در هنگام ديدن قبر حضرت بهتر است كه با تكبير و شكر گويان وارد شويد و اجازه دهيد تمام وجودتان به معرفت و قربت امام رضا (ع) برسد و پس از آن مي‌توانيد خواسته خود را مطرح كنيد تا نعمات به شما نازل شود.
خواندن نماز دو ركعتي زيارت و دعا و مناجات هايي مانند؛ زيارت امين الله، زيارت وارث، زيارت مخصوص حضرت و ساير ادعيه اي كه در مناجات نامه‌ها و كتب دعايي ديگر به خواندنشان توصيه شده است نيز از آداب بسيار پر فيض مي باشد.
دعا كردن براي دوستان، آشنايان و افرادي كه گرفتاري در زندگي دارند نيز از ديگر توصيه‌هايي است كه توسط معصومين به آن تاكيد شده است. در احاديث بسيار نقل شده كساني كه براي ديگران پيش از خود دعا مي‌كنند به لطف و رحمت خدا نزديك ترند و دعايشان زودتر اجابت خواهد شد.
خواندن قرآن و هديه كردن ثواب آن به روح اولياي خدا از جمله آداب زيارت محسوب مي‌شود. توجه داشته باشيد كه در اين زمان كه فضيلت‌هاي زيارت را دريافت كرده‌ايد خوب است براي ظهور حضرت مهدي (عج) نيز دعا كنيد.
آداب پس از زيارت حرم مطهر
تحول و رشد معنوي از آداب زيارت است كه مي‌تواند موجب بهبود زندگي و حال روحي شما شود و شما را به خدا و معصومين (ع) قدمي نزديك‌تر كند.
حفاظت از آثار و نتايجي كه زيارت بر جسم و جانمان گذاشته و حفظ دستاوردهاي ما از زيارت از مهم‌ترين آداب بعد زيارت است.
بهترين محل براي دعا كردن در حرم امام رضا (ع)
بهتر اين است كه در هنگام انجام دعا و نيايش، پشت به قبله و رو به قبر مطهر حضرت رضا (ع) باشيم و در اين حالت ادعيه بخوانيم و دعا كنيم. با تور مشهد از تبريز به حرم مطهر سفر كنيد و با انجام اين آداب جسم و روح خود را تطهير كنيد.

سخن پاياني
همانطور كه خوانديد ما در اين مقاله به بررسي آداب زيارت قبل و بعد و در هنگام تشرف به حرم امام رضا (ع) پرداختيم و دلايل اهميت رعايت آداب را نيز ذكر كرديم. اگر قصد رزرو انواع تورهاي زيارتي داخلي و خارجي و يا اطلاع از قيمت هركدام داريد، اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۶:۴۵ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

بهترين هتل هاي كيش

در هنگام برنامه‌ريزي براي سفر، بعد از انتخاب مقصد، مهمترين قسمت، انتخاب يك محل اقامت خوب است. پيدا كردن جايي كه هم از نظر هزينه‌اي با شرايط ما سازگار باشد و هم امكانات خوبي را ارائه كند، شايد كمي چالش برانگيز باشد. به خصوص وقتي حرف از سفر به جايي مانند جزيره كيش است! چرا؟

 


چون امكانات و شرايط در جزيره شايد در مقايسه با شهرهاي ديگر، كمتر به نظر بيايد. معمولا هتل‌ها در معرفي خود، سعي مي‌كنند بهترين موارد را ذكر كنند و شرايط خوبي را به تصوير بكشند. اما نظرات مردمي كه در آن هتل اقامت كرده‌اند، شامل تمامي نقاط مثبت و منفي در كنار هم است.

 


حالا چرا بايد انقدر سخت‌گيري كنيم؟ چون بيشترين بخش هزينه سفر، براي محل اقامت است. پس بايد حواسمان باشد كه پولمان هدر نرود.

 


در اين مطلب، هتل‌هايي در كيش را معرفي مي‌كنيم كه بيشترين ميزان رضايت مسافران را داشته است. اگر ساكن شهر مشهد هستيد، مي‌توانيد با رزرو تور كيش از مشهد همسفرگشت، بهترين قيمت را براي يك هتل خوب داشته باشيد.

 


يك هتل خوب چه امتيازهايي دارد؟

 


پاسخ به اين سوال بستگي به نياز شما از سفر و اقامت است. وجود امكانات خوبي مانند سالن‌هاي بازي، ورزش، استخر و ماساژ در هتل‌هاي ۵ ستاره، از جمله مواردي است كه اگر براي استراحت به جزيره سفر مي‌كنيد، كاملا اوقات شما را پر خواهند كرد. به علاوه هتل‌هاي ۵ ستاره، سالن‌هاي مراقبت از كودكان هم دارند كه مي‌تواند براي ساعاتي خيال والدين را راحت كند تا در سكوت از آرامش جزيره لذت ببرند.

 


هتل‌هاي ۴ ستاره جزيره هم شايد فاقد اين امكانات باشند، اما قطعا با داشتن امكاناتي ديگر و خدمات خوب مي‌توانند شرايط استراحت را براي شما فراهم كنند. هتل‌هاي ارزان‌تر در واقع يك جاي خواب تميز و مرتب را به شما هديه مي‌كنند و براي امكانات ديگر بايد از هتل خارج شويد.

 


پس اول بايد هزينه سفر و بعد آنچه كه مي‌خواهيد را ليست كنيد و بعد با مشورت با راهنماهاي تور كيش، و شنيدن نظرات مسافران ديگر، جاي مناسبي را براي اقامت انتخاب كنيد.

 


هتل‌هاي ۵ ستاره كيش

آنچه كه از يك هتل ۵ ستاره انتظار مي‌رود، داشتن فضايي لوكس، شيك، تميز، خدمات عالي و امكانات متنوع است. اما گاهي پيش مي‌آيد كه شما پول هتل لوكس مي‌دهيد اما امكاناتي كه بايد دريافت كنيد، در آن هتل وجود ندارد. در ميان هتل‌هاي لوكس و ۵ ستاره كيش، چند هتل بيشترين امتياز را داشته است كه در ادامه اين هتل ها را بررسي خواهيم كرد.

 


-هتل ترنج كيش

ترنج حالا در كيش ديگر فقط يك هتل نيست. اين مكان زيبا تبديل به يكي از جاذبه‌هاي توريستي جزيره شده است. اتاق‌هاي روي آب هتل ترنج، با دكوراسيوني زيبا، كيفيت بالاي خدمات و امكانات رفاهي كامل، حالا در بالاترين سطح رضايت از هتل‌هاي كيش قرار دارد.

 


اگر با هزينه بالاي اين هتل مشكلي نداشته باشيد، همين حالا با بخش رزرو تور كيش از مشهد همسفرگشت تماس بگيريد و تدارك يك سفر رويايي را با اقامت در اين هتل ببينيد.

 


دومين هتل ۵ ستاره پرطرفدار جزيره، بدون شك هتل داريوش است. هتلي كه از همان ابتداي ساخت، مورد توجه مسافران قرار گرفت و همواره يكي از هتل‌هايي است كه بيشتين جستجو و بيشترين درخواست را ميان متقاضيان تور كيش دارد.

 


اين هتل با فراهم آوردن اتاق‌هايي لوكس در فضايي زيبا، كيفيت بالاي خدمات و امكانات رفاهي، قطعا رضايت خاطر شما را فراهم خواهد كرد.

 


-هتل شايان كيش

اين هتل همواره يكي از اولين انتخاب‌هاي كساني است كه دوست دارند لحظاتي آرام را در جزيره تجربه كنند. يكي از ويژگي‌هاي خوب اين هتل، داشتن رستوران‌هاي بسيار خوب است كه نياز شما را رفع مي‌كند. هتل شايان با در اختيار گذاشتن امكانات خوب و فضايي لوكس، اقامت دلچسبي را براي مسافران رقم مي‌زند.

 


 

 


هتل‌هاي ۴ ستاره كيش

هتل‌هاي ۴ ستاره كيش، شرايط بسيار خوبي را براي مسافران فراهم مي‌كنند. بعضي از اين هتل‌ها در كنار امكانات خوب، قيمت بسيار مناسبي هم دارند كه رضايت تمامي مشتريان را جلب كرده است كه در ادامه اين هتل ها را بررسي خواهيم كرد.

 


–هتل صدف كيش

 


اين هتل ۴ ستاره، معماري بسيار زيبايي دارد. دكوراسيون مدرن و تميزي و كيفيت اتاق‌ها از همان نگاه اول شما را جذب مي‌كند. امكانات خوب اين هتل، در كنار نزديكي به مراكز تفريحي و خريد، باعث شده كه امتيازهاي خوبي از مسافران بگيرد. اگر از مشهد تصميم به سفر به جزيره را داريد، با بخش تور كيش از مشهد همسفرگشت با شماره تماس 05138451700 تماس بگيريد، تا اطلاعات كامل‌تري در مورد اين هتل و شرايط آن در اختيارتان قرار دهند.

 


يكي ديگر از هتل‌هاي مدرن و شيك جزيره هتل مريم است. هتلي ۴ ستاره با كيفيت بالاي امكانات و خدمات، كه توانسته رضايت مسافران را كاملا به خود جلب كند. فاصله كم هتل مريم از اسكله تفريحي و مراكز خريد پرديس و بازارهاي ديگر جزيره، باعث شده كه اين هتل طرفداران زيادي داشته باشد.

 


-هتل فلامينگو كيش

اين هتل در بلوار درياي كيش قرار دارد و چشم‌اندازي زيبا از خليج را به مسافران هديه كرده است. زيبايي طراحي فضاي بيرون هتل، در كنار كيفيت خوب خدمات و تميزي، باعث شده كه هتل فلامينگو امتيازهاي خوبي از مسافران دريافت كند.

 


بازارهاي بزرگ كيش و اسكله تفريحي هم فاصله بسيار كمي با اين هتل دارند. فلامينگو در ميان هتل‌هايي كه راهنماهاي تور كيش معرفي مي‌كنند، يكي از بهترين‌هاست.

 


-هتل ليليوم كيش

اين هتل ۴ ستاره هم يكي ديگر از هتل‌هايي است كه امتيازهاي خوبي از مسافران گرفته است. طراحي خوب هتل و اتاق‌ها، در كنار امكانات خوب و خدمات عالي، باعث رضايت مسافران شده است. نزديكي به مراكز خريد و فاصله كم تا ساحل هم از ديگر مزاياي اين هتل زيباست.

 


 

 


بهترين هتل آپارتمان‌هاي كيش

بسياري از مسافران كيش را خانواده‌ها تشكيل مي‌دهند كه گاهي دوست دارند در فضايي مشترك با دوستان و افراد خانواده اقامت داشته باشند. يا ممكن است مسافران با كودكان خردسال سفر كنند و اقامت در هتل، كمي برايشان سخت باشد. در اين مواقع، هتل آپارتمان مي‌تواند انتخاب بسيار خوبي باشد. اطلاعات اين مكان‌ها را مي‌توانيد از راهنماي تور كيش از مشهد همسفرگشت دريافت كنيد. در ادامه برخي از اين هتل آپارتمان ها را بررسي خواهيم كرد.

 


-هتل آپارتمان پارسيان كيش

اين هتل، يكي از قديمي‌ترين هتل آپارتمان‌هاي جزيره كيش است. اتاق‌هاي بزرگ، سرويس بهداشتي و آشپزخانه، شرايط يك خانه را براي مسافران فراهم كرده استو امكانات خوب هتل، نزديكي به ساحلو مراكز خريد بزرگ جزيره هم باعث شده كه اين محل، بتواند رضايت مسافران را به خوبي جلب كند.

 


-هتل آپارتمان تعطيلات كيش

ايين هتل، با معماري خوب و طراحي زيبايي كه دارد، توانسته امتيازهاي خوبي از مسافران بگيرد. تميزي اتاق‌ها و كيفيت بالاي خدمات، در كنار نزديكي به مراكز خريد و جاذبه‌هاي گردشگري، هتل تعطيلات كيش را در ميان هتل‌هايي كه در انواع قيمت‌هاي تور كيش معرفي مي‌شود، در رتبه خوبي قرار داده است.

 


بسياري از مسافران خيلي تمايل ندارند كه هزينه زيادي براي محل اقامت خود پرداخت كنند. اين افراد ترجيح مي‌دهند بيشترن زمان سفر را خارج از هتل باشند و بيشتر تفريح كنند. جزيره براي تمامي سليقه‌ها مكان‌هاي اقامت فراهم كرده است.

 


در ميان هتل‌هاي ۳ ستاره و ارزان‌تر جزيره هم مي‌توان مكان‌هاي خوب و تميزي را پيدا كرد. هتل هليا، هتل آرامش و هتل شايلي از جمله مكان‌هايي هستند كه توانسته‌اند با ارائه سرويس‌هاي خوب، رضايت مسافران را به خوبي جلب كنند.

 


اگر قصد اقامت در جزيره را داريد، با بخش رزرو تور كيش از مشهد همسفرگشت تماس بگيريد تا در مورد قيمت هتل‌هاي مختلف و كيفيت آن‌ها راهنمايي‌هاي لازم را دريافت كنيد.

 


رزرو تور كيش از مشهد به آسان ترين روش ممكن

انتخاب مكان اقامت در سفر، يكي از مهمترين قسمت‌هاي سفر است. در جاهايي مانند جزيره كيش، هتل خود جزيي از جاذبه‌هاي گردشگري  است كه مي‌تواند حس و حال خوبي را به مسافران هديه كند.

 


براي انتخاب يك هتل خوب با شرايط و امكاناتي كه در نظر داريد، مي‌توانيد وارد سايت www.hamsafarha.com شويد و در بخش جستجو تور، مبدا و تاريخ حركت خود را انتخاب نماييد. سپس ليست تمامي تورهاي كيش تخفيف دار ۱۰ تا 70 درصد به شما نمايش داده مي شود كه مطابق با بودجه، هتل و موقعيت مكاني مي توانيد تور مربوطه خود را انتخاب نماييد و اقامتي دلچسب را در جزيره تجربه كنيد.

 


همچنين اگر قصد رزرو تور كيش از مشهد اقساطي با همسفرگشت را داريد، حتما راهنماهاي تور، شما را با تك تك اين تفريحات آشنا كرده و در صورت تمايل بهترين مكان را براي تجربه اين تفريح‌ها به شما معرفي خواهند كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۵:۴۸ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

راهنماي تميز كردن عينك آفتابي

احتمالا براي شما هم پيش آمده است كه در يكي از روزهاي گرم و آفتابي تابستان، تميز كردن عينك آفتابي خود را فراموش كنيد! تحمل آفتاب، آن هم در چنين روزهايي، بدون عينك آفتابي تقريبا موضوع غيرقابل تحملي است. اگر از عينك آفتابي استفاده مي‌كنيد، حتما اين موضوع هم برايتان پيش آمده است كه در زمان استفاده از آن، متوجه خط و خش يا كثيفي‌هاي روي شيشه عينك شويد. در چنين مواقعي طبيعتا همه ما تلاش مي‌كنيم كه لكه‌ها و كثيفي‌هاي روي شيشه عينك را با گوشه لباس يا دستمال‌كاغذي پاك كنيم؛ اما گاهي لكه‌هاي شيشه عينك سرسخت‌تر از آن هستند كه با يك پاك كردن ساده و دستمال‌كاغذي از بين بروند. از طرفي، تماشاي منظره‌هاي زيبا و سرسبز تابستاني از پشت شيشه‌هاي كثيف عينك آفتابي، بدون شك لذت يك روز زيبا را از شما خواهد گرفت.


پس چاره چيست؟! چگونه بايد لكه‌هاي شيشه عينك آفتابي را از بين برد؟ آيا روشي براي تميز كردن عينك آفتابي وجود دارد كه تمامي آلودگي‌هاي آن را از بين ببرد؟ در اين مطلب قصد داريم به سوالات شما در اين باره پاسخ دهيم و بهترين روش‌هاي تميز كردن عينك آفتابي را به شما معرفي كنيم:


اگر قصد تميز كردن عينك آفتابي خود را داريد، چند نكته را هرگز فراموش نكنيد!

دستان خود را بشوييد

قبل از تميز كردن عينك آفتابي، اول دستان خود را با يك مايع دستشويي مناسب شسته و با حوله خشك كنيد. اگر دست‌هاي شما كثيف باشد، ممكن است تميز كردن عينك آفتابي يك امر بي‌فايده باشد!


براي تميز كرن عينك، از جريان آب كمك بگيريد

توصيه مي‌شود قبل از تميز كردن عينك، آن را زير جريان آرام آب نگه داريد تا ذرات گرد و غباري كه روي شيشه عينك وجود دارند و شما با چشم نمي‌بينيد، از روي شيشه عينك پاك شوند. حتما اين سوال برايتان پيش مي‌آيد كه چه لزومي براي اين كار وجود دارد؟ بهتر است بدانيد، ذرات كوچك گرد و غباري كه روي شيشه عينك مي‌نشينند، در زمان تميز كردن عينك آفتابي مي‌توانند موجب ايجاد خط و خراش‌هاي روي آن شده و به مرور زمان، آن را به يك عينك آفتابي بي‌مصرف تبديل كنند!


تمامي قسمت‌هاي عينك را تميز كنيد

ممكن است فكر كنيد، تنها بخش‌هاي عينك كه به تميزكاري نياز دارند، شيشه‌هاي آن هستند در حالي كه فريم عينك، لبه لنزها و محل اتصال لنز به فريم نيز به تميز كردن نياز دارند. توجه داشته باشيد كه در محل اتصال لنز به فريم، ممكن است چربي‌هاي پوستي جمع شوند و نياز به تميز كردن مداوم آن باشد.


دو طرف لنز را بشوييد و پاك كنيد

تنها بخش‌هاي بيروني شيشه عينك نيستند كه كثيف و آلوده مي‌شوند؛ بلكه بخش‌هاي داخلي عينك نيز به مرور زمان كثيف مي‌شوند. بنابراين نياز است تا هر دو طرف لنزها و فريم‌ها در زمان تميز كردن عينك آفتابي موردتوجه قرار گيرند.


عينك را با دستمال مناسبي پاك كنيد

اگر از دستمال‌هاي نامناسب براي تميز كردن عينك آفتابي استفاده كنيد، نه تنها شيشه‌هاي آن تميز نمي‌شوند، بلكه پرز و گرد و خاك نيز روي شيشه مي‌نشيند و شما تنها وقت خود را تلف كرده‌ايد! براي پاك كردن عينك آفتابي معمولا دستمال‌هاي مخصوصي وجود دارند كه به راحتي شيشه آن را تميز مي‌كنند، اما شما مي‌توانيد از يك حوله خشك و بدون پرز نيز استفاده كنيد.


آيا آب گرم، لكه‌هاي روي شيشه عينك آفتابي را از بين مي‌برد؟

اين موضوع كه آب گرم، مي‌تواند بسياري از لكه‌ها و چربي‌ها را پاك كند، ممكن است اين فرض را در ذهن ما به وجود آورد كه، آب گرم براي تميز كردن عينك آفتابي نيز مناسب است؛ اما بهتر است به اين موضوع توجه داشته باشيد كه عينك‌هاي آفتابي معمولا داراي جنس و ويژگي‌هاي خاصي هستند و آب گرم ممكن است به برخي از آن‌ها آسيب بزند.


تميز كردن عينك آفتابي


چطور عينك آفتابيمان را ضدعفوني كنيم؟

براي ضدعفوني كردن عينك آفتابي، مي‌توانيد از الكل استفاده كنيد يا اينكه، از محلول آب و سفيدكننده كمك بگيريد؛ اما به ويژگي‌ها و جنس عينك و قاب‌هاي آن توجه كنيد؛ زيرا مواد ضدعفوني‌كننده‌اي مانند الكل يا حتي سفيدكننده‌ها، ممكن است براي برخي از عينك‌ها يا قاب آن‌ها مناسب نباشند و پس از پاك كردن لكه‌ها و كثيفي‌هاي عينك، با يك لنز آسيب‌ديده و قابي كه دچار خوردگي شده است، مواجه شويد! همچنين توصيه مي‌شود از محلول آب و آمونياك هم كمك بگيريد. اين محلول در تميز كردن عينك آفتابي به خوبي عمل كرده و لكه‌هاي آن را از بين مي‌برد.


خريد عينك آفتابي

در زمان خريد عينك آفتابي، نكات زيادي را بايد مورد توجه قرار داد، اما اگر مي‌خواهيد نگران تميز كردن عينك آفتابي يا جنس لنز و فريم آن نباشيد، بهتر است از ابتدا به آن توجه كنيد. معمولا جنس فريم عينك‌ها، پلاستيك يا فلز است. دقت داشته باشيد، فريم فلزي عينك، ضدزنگ باشد. عدسي‌هاي عينك آفتابي ممكن است در جنس‌هاي مختلفي توليد و عرضه شوند. معمولا جنس عدسي‌ها داراي پوشش‌هاي مناسب در برابر اشعه فرابنش، پوشش ضدخش، پوشش فتوكروميك، پوشش ضد انعكاس و ... هستند كه هر يك از اين پوشش‌ها داراي مواد و ويژگي‌هاي خاصي هستند و بهتر است در زمان تميز كردن عينك آفتابي به آن‌ها توجه كنيد. در ادامه چند توصيه مهم براي شما داريم:


بايدها و نبايدهاي تميز كردن عينك آفتابي


از گوشه لباس يا پيراهنتان استفاده نكنيد. اين كار ممكن است موجب ايجاد خش و لكه‌هاي اضافي روي عينك شود.


شيشه پاك‌كن براي تميز كردن عينك آفتابي اصلا مناسب نيست!


از آب خيلي سرد يا خيلي گرم استفاده نكنيد.


خمير دندان ممكن است براي پاك كردن لكه‌هاي شيشه عينك مناسب باشد، اما نبايد حاوي مواد زبر باشد، زيرا اين مواد موجب ايجاد خط و خش روي شيشه عينك مي‌شوند.


نكته پاياني


تميز كردن عينك آفتابي كه بدون شك همه ما تجربه آن را داشته‌ايم، گاهي ممكن است تبديل به اصلي‌ترين دغدغه روزمان ‌شود و تمام فكرمان را به خود مشغول سازد. در اين مطلب سعي كرديم، بايدها و نبايدها و آنچه را كه لازم است در زمان تميز كردن عينك آفتابي رعايت كنيد، بررسي كنيم.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۴:۱۷ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

راهنماي انتخاب عينك مناسب براي صورت بيضي

همواره طراحان مد و لباس تاكيد مي‌كنند كه استفاده از اكسسوري‌ها مي‌تواند به طور كلي استايل فرد را تغيير دهد و ظاهر معمولي فرد را به ظاهري شيك و جذاب تبديل نمايد. عينك يكي از اكسسوري‌هاي مهمي است كه مي‌تواند زيبايي استايل شما را دوچندان كند اما براي خريد و استفاده از عينك نيز بايد نكات بسيار مهمي را رعايت نماييد، در غير اين صورت، اين اكسسوري تأثيري در زيبايي و جذابيت استايل شما نخواهد داشت.

مهم‌ترين نكته در مورد خريد و استفاده از عينك، تناسب آن با فرم صورت فرد است. اگر فرم صورت بيضي‌شكل داريد و دوست داريد تا با استفاده از عينك جذابيت استايل خود را بيشتر كنيد، تا پايان اين مقاله همراه ما باشيد زيرا در اين مقاله قصد داريم تا موضوع “راهنماي انتخاب عينك مناسب براي صورت بيضي” را مورد بررسي قرار دهيم.

فرم صورت بيضي چه مشخصاتي دارد؟
به طور كلي، به صورت‌هايي كه طول آنها بيشتر از عرضشان است، فرم صورت بيضي مي‌گوييم. فرم صورت بيضي، يكي از حالت‌هاي ايده‌آل صورت است كه در آن اعضاي چهره نسبتي متعادل دارند.

 

زناني كه داراي فرم صورت بيضي هستند، داراي پيشاني بلند هستند كه عرض پيشاني‌شان كم‌تر از چانه‌شان است. چانه‌هاي زنان داراي فرم صورت بيضي، نسبت به ساير زنان كوچك‌تر و باريك‌تر است.

مردان داراي فرم صورت بيضي، داراي همان ويژگي‌ها هستند و تنها تفاوتشان با فرم صورت زنانه بيضي اين است كه فك آنها زاويه‌دارتر و تيزتر است.

اگر شما داراي چنين ويژگي‌هايي در چهره خود هستيد، مي‌توان گفت كه فرم چهره شما بيضي است و در اين مطلب ما بر آن شديم تا عينك مناسب اين نوع صورت را به شما معرفي نماييم. شما مي‌توانيد با استفاده از اين راهنما براي خريد عينك آفتابي اقدام كنيد و عينك مناسب چهره خود را خريداري نماييد.

انواع عينك براي فرم صورت بيضي
در اين بخش به بررسي خريد انواع عينك براي افراد داراي فرم صورت بيضي مي‌پردازيم.

عينك طبي مناسب براي فرم صورت بيضي
باتوجه‌به اينكه عينك طبي بيشتر از عينك آفتابي مورداستفاده قرار مي‌گيرد، شما بايد در انتخاب آن نهايت دقت را بكار بگيريد.

همان‌طور كه اشاره كرديم، فرم صورت بيضي بسيار متعادل است و عينك انتخابي شما نيز نبايد اين تعادل را مختل كند و صورت شما را گردتر يا كشيده‌تر نشان دهد. معمولاً بيني افراد داراي فرم صورت بيضي از حالت نرمال بزرگ‌تر است و شما در خريد عينك مي‌بايست به دنبال عينك مناسب براي بيني بزرگ باشيد.

افرادي با اين ويژگي‌ها نبايد از عينك‌هاي داراي فريم بزرگ بيضي‌شكل يا دايره شكل استفاده كنند و يا قاب‌هاي شلوغ و سنگيني را براي خود انتخاب كند. انتخاب عينك‌هاي داراي قاب مستطيل‌شكل مي‌تواند انتخاب مناسبي براي افراد داراي فرم صورت بيضي باشد.

عينك آفتابي مناسب براي فرم صورت بيضي
در اين بخش به بررسي چند مدل عينك آفتابي مناسب براي فرم صورت بيضي مي‌پردازيم و شما عزيزان مي‌توانيد بر حسب سليقۀ خود اقدام به انتخاب  گزينه مدنظر نماييد. براي خريد عينك مناسب براي صورت بيضي مي‌توانيد به بخش‌هاي مختلف فروشگاه  اينترنتي شادمهر سر بزنيد و محصولات موجود در اين وب‌سايت را مورد بررسي قرار دهيد.

عينك‌هايي با فريم خلباني
عينك‌هاي داراي فريم خلباني هم براي آقايان و هم براي خانم‌هايي كه داراي فرم صورت بيضي هستند، مناسب است. در خلال متن اشاره كرديم كه صورت‌هاي فرم بيضي ايرادي ندارند و ايده‌آل به‌حساب مي‌آيند و كار سختي براي خريد عينك مناسب نخواهيم داشت. اين نوع فريم عينك نيز براي شما بسيار مناسب است و مي‌توانيد با خريد اين نوع عينك، زيبايي استايل خود را به نهايت ممكن برسانيد.

عينك‌هاي فريم خلباني بسيار محبوب هستند و يكي از برندهايي كه چندين مدل عينك خلباني را توليد مي‌كنند، برند مشهور “ريبن” است. اگر شما از طرفداران برند ريبن هستيد و چهره‌اي با فرم بيضي داريد، مي‌توانيد از ميان عينك‌هاي خلباني ريبن، يك مدل را خريداري نماييد و استايل خود را تكميل كنيد.

عينك‌هايي با فريم مستطيلي
افرادي كه داراي فرم صورت بيضي هستند، مي‌توانند با انتخاب عينك با فريم مستطيلي باعث كشيدگي فرم چشم به‌صورت افقي شوند و نماي چهره خود را به نحو احسن تكميل نمايند. عينك‌هاي فريم مستطيلي با ضخامت كم چندان مناسب شما نيستند و تعادل چهره شما را به هم مي‌ريزند پس مي‌توان عينك‌هاي مستطيلي با ضخامت بالا را انتخابي بهتر دانست.

 

عينك‌هايي با فريم گربه‌اي
اين مدل فريم‌ها با اينكه كمي قديمي هستند اما همچنان طرفداران خود را از دست نداده‌اند و در دنياي فشن امروز همچنان موردتوجه افراد قرار دارند. عينك‌هاي داراي فريم گربه‌اي باعث مي‌شوند تا حالت چشم‌ها به سمت بالا ليفت شود و با تمركز نماي صورت بر روي گونه، زيبايي چهره را دوچندان مي‌كنند. اين موضوع باعث تداوم تعادل در چهره و زيبايي هر چه بيشتر آن مي‌شود پس مي‌توان عينك‌هاي داراي فريم گربه‌اي را براي افرادي كه فرم صورتشان بيضي است، ايده‌آل توصيف كرد.

عينك‌هايي با فريم نصفه
فريم‌هاي نصفه از جمله عينك‌هاي زيبا و جذاب بازار هستند كه در ساليان اخير بسيار موردتوجه بوده‌اند. شكل هندسي اين عينك‌هاي بسيار خاص است و نيمه پاييني آنها فاقد قاب است. اين مدل فريم عينك براي افرادي كه داراي فرم صورت بيضي هستند، بسيار مناسب است و مي‌تواند در كنار استايل‌هاي روزمره و رسمي قرار گيرد و استايل فرد را جذاب‌تر كند.

اگر از علاقه‌مندان “مد و فشن” هستيد و خود را فردي به‌اصطلاح “مارك باز” مي‌دانيد، بايد اشاره كنيم كه توليد عينك‌هايي با فريم نصفه، موردتوجه برند كريستين ديور قرار دارد و اين برند عينك‌هاي جذاب و شيكي را در اين سبك توليد مي‌كند كه شما عزيزان مي‌توانيد با بررسي مدل‌هاي مختلف عينك فريم نصفه اين برند، خريد خود را انجام دهيد.

جمع‌بندي
باتوجه‌به ويژگي‌هايي كه در مورد فرم صورت بيضي بيان كرديم، دريافتيم كه افرادي كه چنين خصوصياتي در چهره خود دارند، مشكل چنداني در خريد عينك ندارند و اكثر مدل‌ها بر روي صورت آنها مي‌نشيند. باتوجه‌به اين موضوع مدل‌هاي فريم نصفه، فريم خلباني، فريم مستطيلي شكل و فريم گربه‌اي را براي عينك آفتابي به شما عزيزان پيشنهاد داديم.

در حالت كلي بهترين انتخاب كه با تمامي استايل‌هاي شما، چه رسمي چه دوستانه، ست شود، فريم مستطيلي شكل است. شما مي‌توانيد با خريد يك عينك مستطيلي شكل با ضخامت بالا، خود را از خريد چند عينك آفتابي يا طبي بي‌نياز كنيد و آن عينك را با تمامي استايل‌هاي خود ست كنيد.

در پايان اميد است كه اين مطلب براي شما عزيزان مفيد واقع شده باشد و توانسته باشيد پاسخ سوال‌هاي خود در مورد عينك مناسب فرم صورت بيضي را دريافت نماييد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۳۸ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

آشنايي با ترمينال تابلو برق و انواع آن

ترمينال تابلو برق چيست؟
با انواع ترمينال تابلو برق آشنايي داريد؟
در ترمينال تابلو برق از چه رنگ‌هاي استفاده مي‌شود؟
انواع اتصالات در ترمينال تابلو برق چگونه است؟
به‌صورت كلي تابلو برق يك محفظه از جنس فلز است كه تعدادي قطعه الكتريكي و حتي پنوماتيكي را در خود جا داده است. اين قطعات مي‌توانند شامل انواع مختلفي از قطع كننده‌ها و وصل‌كننده‌ها، سوئيچ‌ها، كليدهاي فيوز، فيوزهاي HRC، ترمينال‌ها، كنتاكتورها، جداكننده‌هاي بدون بار و… باشند. تقسيم‌بندي‌هاي متعددي براي تابلوهاي برق وجود دارد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها تقسيم‌بر اساس ولتاژ اسمي تجهيزات و تابلو هست.

ترمينال تابلو برق يا پايانه‌هاي برق تجهيزاتي هستند كه از آن‌ها به‌منظور ايجاد اتصالات مختلف در انواع سيستم‌هاي برقي و تابلوهاي برق استفاده مي‌شود. به زبان ساده‌تر، كار ترمينال برق ايجاد يك اتصال موقتي محكم و مطمئن بين حداقل دو سيم برق است.

ازآنجايي‌كه روش‌هاي ديگر اتصال نظير اتصال با انواع چسب‌ها روش‌هاي ايمن و مطمئني نيستند، استفاده از ترمينال‌هاي برق جايگزين مناسب و شكيلي براي ديگر روش‌هاي اتصال محسوب مي‌شود. ترمينال تابلو برق همان‌گونه كه از اسمش مشخص است يك رابط بين برق ورودي به تابلو و برق‌هاي توزيع‌شده از تابلو است.

 
[toc]

انواع ترمينال برق
با توجه به كاربرد فراوان و مهم اين قطعات در صنعت برق، ترمينال‌ها در انواع گوناگوني توليد مي‌شوند كه هركدام داراي يك سري ويژگي‌هاي خاص مي‌باشند. از انواع مختلف ترمينال‌هاي برق مي‌توانيم به ترمينال ريلي، ترمينال سراميكي، ترمينال شاخه‌اي و آمپلي‌فاير اشاره نماييم. البته هر يك از اين انواع خود شامل چندين نوع ترمينال ديگر مي‌شوند. براي مثال ترمينال‌هاي ريلي شامل دسته‌هاي ترمينال ريلي عادي، ريلي فشاري، ريلي دوطبقه، ريلي چندطبقه و ريلي داراي فيوز مي‌شوند.

در ادامه به‌اختصار ويژگي هركدام از اين ترمينال‌ها را بررسي خواهيم كرد.

ترمينال ريلي: اين نوع ترمينال برق از پركاربردترين قطعات مورداستفاده در تابلوهاي برق هست. طراحي ترمينال‌هاي ريلي به سبك كشويي است. علت اين مدل طراحي جهت به‌كارگيري سبك مدولار در آن است كه طبق اين سبك تعداد ترمينال‌ها را مي‌توان روي ريل‌ها كم يا زياد نمود.
۱. ترمينال ريلي معمولي: ساده‌ترين نوع ترمينال‌هاي ريلي ترمينال‌هاي ريلي عادي هستند. اتصال سيم‌ها از طريق پيچ‌هاي موجود بر روي ترمينال انجام مي‌شود.
۲. ترمينال ريلي درپوش دار: اين نوع ترمينال‌ها معمولاً در مصارف صنعتي كاربرد دارند و معمولاً داراي يك‌رويه پلي كربناتي مي‌باشند. نصب آسان، عدم نياز به ابزار و تجهيزات خاص جهت نصب، ابعاد كوچك و درنتيجه امكان به كار بردن تعداد بيشتري از آن، تحمل دمايي بالا و مقاومت بالا در برابر ضربات ازجمله ويژگي‌هاي اين نوع ترمينال ريلي مي‌باشند.
ترمينال برق فشاري: نوع بعدي ترمينال مورداستفاده در تابلوهاي برق، ترمينال‌هاي فشاري هستند كه تحت عنوان كانكتور فشاري نيز از آن‌ها ياد مي‌شود. عملكرد اين نوع ترمينال مشابه ترمينال‌هاي برق معمولي است و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه اتصال سيم‌ها با قطعه است. در حقيقت متصل كردن سيم‌ها به ترمينال فشاري ساده‌تر است. علاوه بر اين ترمينال‌هاي برق فشاري معمولاً داراي قيمت ارزان‌تري هستند.
ترمينال ريلي چندطبقه: در مدل چندطبقه، تعداد دو يا بيشتر از دو عدد ترمينال بر روي يكديگر سوار مي‌شوند. ترمينال‌هاي چندطبقه مي‌توانند تركيبي از ترمينال‌هاي معمولي و فشاري باشند.
ترمينال ريلي داراي فيوز: در اين ترمينال‌ها يك فيوز كوچك شيشه‌اي وجود دارد و در صورت افزايش مقدار جريان از ميزان مشخصي، سيم باريك فلزي موجود در آن ذوب‌شده و سبب قطع جريان خواهد شد. ترمينال‌هاي فيوز دار بيشتر براي جريان‌هاي آنالوگ و برق مستقيم كاربرد دارند.
ترمينال ارت تابلو برق صنعتي: اين ترمينال‌ها كه به‌صورت استاندارد به رنگ سبز و زرد هستند كه علاوه بر اتصال سيم‌ها در طرفين، داراي يك قطعه مسي بوده كه سبب اتصال خود ترمينال به ريل مي‌شود. وجود اين قطعه مسي باعث مي‌شود كه اين نوع ترمينال نسبت به ساير ترمينال‌ها مقداري گران‌تر باشد. در اين سيستم‌ها ريل به سيني متصل مي‌شود، سيني هم به تابلو و تابلو به در وصل مي‌شود. اتصالات ذكرشده سبب مي‌شود كه تمامي نقاط و قطعات لازم تابلو به هم متصل بوده و هيچ مشكلي از بابت ارتينگ نداشته باشيم.
 
 

براي اطلاع از ويژگي ساير قطعات موجود در تابلوهاي برق مانند انواع كنتاكتورها مي‌توانيد به مقاله كنتاكتور مراجعه نماييد.

 

سايز ترمينال تابلو برق
سايز ترمينال برق درواقع عددي است كه اندازه قطر سيم واردشده به داخل ترمينال را نشان مي‌دهد. به اين پارامتر نمره ترمينال نيز گفته مي‌شود. سايز سيم‌ها نيز بستگي به كاربرد و سيستم مصرف‌كننده موردنظر خواهد داشت. سايز ترمينال تابلو برق مي‌تواند شامل اعدادي مانند ۵/۲، ۴، ۶،۱۰ و… ميلي‌متر باشد.

 

استاندارد رنگ ترمينال تابلو برق
پيش‌تر گفتيم كه رنگ استاندارد براي ترمينال‌هاي ارت سبز و زرد است؛ اما ديگر رنگ‌هاي استاندارد ترمينال‌هاي تابلو برق چگونه است؟

رنگ ترمينال‌هاي مربوط به سه فاز قدرت عبارت هستند از قرمز، زرد، سبز و آبي. ترتيب اين رنگ‌ها مي‌تواند به دو صورت قرمز– زرد– سبز يا قرمز– زرد– آبي باشد؛ كه هر رنگ به ترتيب نشان‌دهنده فازهاي R، S و T است. در حالت اول براي سيم نول از رنگ آبي و در حالت دوم از رنگ سبز براي سيم نول استفاده مي‌شود. جهت استعلام قيمت تابلو برق به مشاوران پرشين تكنيك مراجعه كنيد.

انواع اتصال در ترمينال‌ها
اتصال پيچي: مي‌توان به جرات اين نوع اتصال را پركاربردترين اتصال در ترمينال‌هاي برق دانست. روي بلوك ترمينال چندين پيچ وجود دارد كه سيم موردنظر با شل كردن پيچ در زير آن قرار مي‌گيرد. ساختار اتصالات پيچي بسيار ساده است و براي نصب يا حذف سيم‌ها فقط به يك پيچ‌گوشتي ساده نياز داريم.
اتصال فنري: مزيت اتصال فنري در نصب و جداسازي سريع سيم‌ها و همچنين استحكام و ايمني بالا در آن‌ها هست.
اتصال فشاري يا PIT: اين اتصال بسيار ساده است و به هيچ ابزار خاصي نياز ندارد. انتهاي سيم‌ها در اين اتصال داراي يك بست مخصوص پرس شده هستند و با فشردن در داخل حفره ترمينال در جاي خودشان قرار مي‌گيرند.
ترمينال بااتصال سريع: مزيت اين ترمينال‌ها در اين است كه به اپراتور اجازه مي‌دهد تا سيم را بدون نياز به لخت كردن در اتصال استفاده كند. همچنين يك اتصال ايزوله به وجود مي‌آورد كه از خوردگي و تضعيف سيم در طول زمان جلوگيري مي‌كند.
ترمينال بااتصال داراي مانع: به دليل وجود يك بست حلقه‌اي در انتهاي سيم در اين نوع ترمينال سبب ايجاد يك اتصال بسيار محكم شده كه كاربرد آن در صنايع حمل‌ونقل فراوان است.
جمع‌ بندي

ترمينال‌ها اجزاي جدايي‌ناپذير تابلوهاي برق و ديگر سيستم‌هاي الكترونيكي هستند كه در انواع، اشكال و براي كاربردهاي متفاوت ساخته مي‌شوند. در اين متن ابتدا به بررسي ويژگي‌هاي ترمينال‌ها و به‌خصوص ترمينال‌هاي مورداستفاده در تابلو برق پرداخته شد و سپس استاندارد رنگ ترمينال‌ها و همچنين انواع اتصالات مورداستفاده بر روي ترمينال موردبررسي قرار گرفت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۵۳ توسط:ana موضوع: نظرات (0)