anaattarian anaattarian .

anaattarian

انواع عینک طبی را به صورت کامل بشناسید

عینک‌های طبی و آفتابی فراوانی در بازار وجود دارند و مصرف‌کنندگان متناسب با نوع صورت و نیازشان از این محصول پرکاربرد استفاده می‌نمایند. با توجه به اینکه انتخاب عینک طبی نسبت به عینک‌های آفتابی از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ در زمان خرید باید نهایت دقت را به خرج دهید و فریمی متناسب با نوع و ابعاد صورتتان انتخاب کنید. در غیر این‌صورت عینک خریداری شده، تأثیر چندانی بر زیبایی چهره شما نخواهد داشت و حتی ممکن است جلوه بدی به صورت شما بدهد.

 

علاوه بر این در زمان انتخاب عینک‌های آفتابی تنها فریم و میزان UV شیشه آن از جانب مصرف‌کننده مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی‌که در عینک طبی نه تنها فریم و شیشه ضد اشعه‌های مضر نور خورشید مهم است، بلکه می‌بایست درجه هر کدام از شیشه‌های چپ و راست متناسب با نمره چشم فرد استفاده‌کننده باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به بررسی انواع عینک طبی موجود در بازار می‌پردازیم.

انواع عینک طبی
امروزه انواع مختلفی از عینک طبی با طرح و رنگ متنوع در بازار وجود دارد. مصرف‌کنندگان نیز متناسب با ترکیب چهره، توان مالی و سلیقه‌شان نسبت به خرید این محصول طبی اقدام می‌کنند. در ابتدا باید بدانید که عینک‌های طبی صرفاً جنبه زیبایی ندارند و به منظور افزایش قدرت بینایی و تقویت زاویه دید چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین علاوه بر طرح، به نحوه قرارگیری آن روی صورت دقت کنید؛ زیرا برای انجام فعالیت‌های روزمره نظیر مطالعه، تماشای تلویزیون، استفاده از موبایل و غیره ساعات طولانی از عینک طبی استفاده می‌کنید. بعضی از پرکاربردترین انواع عینک طبی عبارتند از:

۱- عینک‌ طبی تمام فریم
اگر دوست دارید چهره‌ای مقتدر و جسور داشته باشید، عینک طبی تمام فریم گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود. از آنجایی که عینک‌های تمام فریم دور تا دور لنز را محصور نموده‌اند، از دوام و مقاومت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. طراحی جذاب، ظاهر خاص و اشکال متنوع این مدل از عینک طبی سبب شده تا بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصول را انتخاب کنند. در سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان خرید عینک آفتابی در مشهد به عینک‌های طبی تمام فریم اختصاص یافته است.

قابل ذکر است که این مدل از عینک طبی طول عمر بالا و کیفیت قابل قبولی دارد. به‌طوری که در برابر هرگونه ضربه و آسیب احتمالی مقاومت بالایی دارد و کمتر دچار شکستگی می‌شود. بعضی از افراد بر این عقیده‌اند که قیمت عینک طبی تمام فریم بیشتر از سایر عینک‌ها است. به همین جهت نسبت به انتخاب و خرید آن اشتیاقی نشان نمی‌دهند. در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست و خرید این محصول در طولانی مدت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

۲- عینک طبی بدون فریم
این مدل از عینک طبی برای افراد دارای ترکیب چهره کوچک مناسب است. به دلیل اینکه نسبت به مدل قبل فضای کمتری از صورت را پوشش می‌دهد و به نوعی سبک مینیمال عینک محسوب می‌شود. این دسته از عینک‌های طبی حجم اندکی از صورت را اشغال می‌کنند و بسیار سبک، زیبا و مدرن هستند. بدین صورت که فقط دسته‌ها، پل روی بینی و لولاها به شیشه متصل شده‌اند. این مدل از از عینک طبی نیز در طرح، رنگ و آلیاژهای مختلف در بازار وجود دارد و متناسب با سلیقه مصرف‌کنندگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

۳- عینک‌ طبی نیمه فریم
این مدل از عینک طبی به لحاظ اینکه ترکیبی از مدل تمام فریم و بدون فریم است، بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی نسبت به مدل بدون فریم دارد. بدین صورت که قسمت بالایی فریم به شیشه‌ها و دو دسته عینک متصل شده است. به‌عبارت دیگر عینک طبی نیمه فریم بخش فوقانی شیشه را محصور نموده و قسمت پایین آن بدون فریم است. این محصول به لحاظ وزن سبک و مقاومت بالا جلوه خاصی به صورت شما می‌بخشد و هنگام استفاده از آن هیچ بار اضافی را روی بینی و گوش‌های‌تان احساس نمی‌کنید. در صورتی‌که به دنبال یک عینک طبی شیک، جذاب و به روز هستید، حتماً این محصول پرفروش را انتخاب کنید. در عینک فراشاد انواع مختلفی از عینک نیمه فریم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است تا متناسب با توان مالی، سلیقه و نوع مصرف، عینک طبی مدنظرشان را انتخاب نموده و خریداری کنند.

۴- عینک طبی پل کوتاه
به بالاترین قسمت بینی و فاصله بین دو چشم، پل بینی گفته می‌شود. با توجه به اینکه اندازه بینی افراد متفاوت است، پل بینی آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. در صورتی‌که پل بینی شما کوتاه است، می‌توانید از عینک طبی پل کوتاه استفاده نمایید. این محصول به راحتی روی بینی شما قرار گرفته و هنگام استفاده از آن احساس درد یا خستگی نمی‌کنید. این مدل از عینک طبی نیز در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

۵- عینک طبی فریم سیمی
در زمان‌های گذشته فریم عینک را با استفاده از سیم درست می‌کردند. در سال‌های اخیر نیز این مدل از فریم عینک طبی طرفداران فراوانی پیدا کرده و به عنوان یکی از خاص‌ترین فریم‌های عینک طبی در دنیا شناخته شده است. در صورتی‌که قصد استفاده از عینک طبی سبک، مینیمال و نوستالژیک را دارید، این محصول گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه عینک‌های طبی فریم سیمی برای افراد میان‌سال و مسن نیز مناسب هستند. به عبارت دیگر می‌توان گفت عینک‌های فریم سیمی محدودیت سنی ندارند و با توجه به طراحی خاص برای تمامی رده‌های سنی مناسب هستند. پس با خیال راحت و بدون توجه به سن و سال از این محصول پرفروش استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

با توجه به تنوع عینک‌های طبی از لحاظ طرح، رنگ، جنس و اندازه، مصرف‌کنندگان می‌بایست متناسب با ترکیب صورت و اندازه بینی، عینک موردنظرشان را انتخاب کنند؛ زیرا به منظور جلوگیری از افت زاویه دید و میزان بینایی باید در طول شبانه روز از عینک طبی استفاده کرد که این امر تنها در صورت انتخاب یک عینک ایده‌آل، سبک و متناسب با اجزای صورت محقق خواهد شد. در پایان خاطر نشان می‌شود قبل از خرید عینک طبی حتماً به پزشک مراجعه نموده و از او بخواهید تا بهترین نوع عینک طبی را به شما معرفی کند. پس از آن هنگام مراجعه به فروشگاه عینک، می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های فروشنده، راحت‌تر و سریع‌تر عینک موردنظرتان را انتخاب کنید.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۶:۴۶ توسط:ana موضوع: نظرات (0)