anaattarian anaattarian .

anaattarian

مقدمه‌ای بر آشنایی با شورت کدهای وردپرس و نحوه ایجاد آن‌ها

اگر از وردپرس برای ایجاد یک سایت استفاده می کنید، باید با اصطلاح "کوتاه" آشنا باشید. وردپرس یک پلت فرم طراحی وب سایت نیمه ساخته است که کار با آن آسان تر از کدنویسی است. اگر قصد انتخاب خدمات طراحی سایت وردپرس در مشهد را دارید، بهتر است با شورت کدهای وردپرس بیشتر آشنا شوید.

شاید تعجب کنید که بدانید حتی اگر کدهای کوتاه یک ویژگی فوق العاده مفید در وردپرس هستند، برخی از مردم در مورد آنها چیزی نمی دانند. برای این منظور در این مقاله با شورت کدهای وردپرس و نحوه ایجاد آنها آشنا می شویم، البته قبل از آن باید به طور خلاصه بدانیم شورت کد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کد کوتاه در وردپرس چیست؟
به طور خلاصه، کد کوتاه قطعه کوچکی از کد است که با براکت هایی مانند [] نشان داده می شود و عملکرد خاصی را در سایت انجام می دهد. این کدها را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد و ویژگی خاصی را به یک صفحه، پست یا نوع دیگری از محتوا اضافه کرد. به عنوان مثال، کدهای کوتاه می توانند برای نمایش گالری ها، فیلم ها یا حتی لیست های پخش استفاده شوند.

چه زمانی می توانیم از کدهای کوتاه استفاده کنیم؟
از آنجایی که وردپرس یک پلتفرم متن باز است که اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ در مشهد از آن استفاده می کنند، می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید تغییر دهید تا به طراحی دلخواه برسید. این سفارشی سازی شامل اضافه کردن کد کاملاً جدید به سایت شما است. اما اگر توسعه‌دهنده وب نیستید، اضافه کردن کد خودتان می‌تواند دردسرساز باشد! اینجاست که کدهای کوتاه می توانند نجات دهنده باشند.

بنابراین اساسا کدهای کوتاه قطعات کوتاه شده کدی هستند که در بیشتر موارد در مورد کاری که انجام می دهند بسیار واضح هستند. به عنوان مثال، کد کوتاه {audio} یک فایل صوتی را به سایت اضافه می کند. در ادامه مبحث آشنایی با شورت کد وردپرس و نحوه ساخت آنها به معرفی افزونه هایی می پردازیم که می توانید از آنها برای ایجاد شورت کد استفاده کنید.

چگونه از کدهای کوتاه در وب سایت وردپرس خود استفاده کنیم؟

در ادامه موضوع آشنایی با کدهای کوتاه وردپرس و نحوه ایجاد آنها، وقت آن است که در مورد نحوه استفاده واقعی از کدهای کوتاه صحبت کنیم. برای شروع، بیایید نگاهی گذرا به کدهای کوتاهی که به طور پیش‌فرض در وردپرس وجود دارد بیاندازیم:

کدهای کوتاه استاندارد وردپرس
از شورت کدهای استاندارد وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شورت کد {gallery}: یک گالری تصاویر قابل تنظیم به سایت اضافه می‌کند.

شورت کد {embed}: تعیین حداکثر ابعاد برای موارد مختلف (مانند یک تصویر یا پست رسانه‌های اجتماعی) را ممکن می‌کند.

شورت کد {playlist}: یک لیست پخش صوتی یا تصویری ایجاد می‌کند.

شورت کد {caption}: به شما امکان می‌دهد زیرنویس‌ها را در اطراف محتوا قرار دهید.

شورت کد {video}: یک فایل ویدیویی را قرار می‌دهد که قابل پخش است.

شورت کد {audio}: فایل‌های صوتی را جاسازی و پخش را فعال می‌کند.

مانند هر کد دیگری، این کدهای کوتاه را می توان به راحتی کپی و مستقیماً در سایت قرار داد. به طور معمول، کدهای کوتاه در یک پست یا صفحه قرار می‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را در هر جایی که می‌توان از طریق ویرایشگر وردپرس (مانند یک نوع پست سفارشی یا ویجت متن) اضافه کرد، قرار داد.

کدهای کوتاه وردپرس را سفارشی کنید
شایان ذکر است که همه کدهای کوتاه به این سادگی نیستند. اگر قصد استفاده از این شورت کدها را دارید، باید با کارشناسان متخصص مشورت کنید یا طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای در مشهد بسپارید.

در واقع، برخی از آنها حتی می توانند برای تغییر نحوه استفاده از آنها سفارشی شوند. به عنوان مثال، افزونه WP Product Review به شما امکان می دهد یک کد کوتاه ایجاد کنید که نظرات شما را دقیقاً همانطور که می خواهید نمایش دهد.

اصولاً سفارشی سازی معمولاً با استفاده از "پارامترها" انجام می شود که شبیه کد زیر است:

[shortcodename parameter=”example”]

افزونه های تولید کننده کد کوتاه وردپرس
چندین افزونه وجود دارد که به طور پیش فرض در وردپرس تعبیه شده اند. به عنوان مثال، افزونه Intergeo Google Maps شامل کدهای کوتاهی است که می توان از آنها برای جاسازی نقشه در هر نقطه از سایت استفاده کرد. در زیر بهترین افزونه های تولید کننده کد کوتاه وردپرس آورده شده است:

پلاگین ویژن
این افزونه به صورت رایگان ارائه نشده است و برای استفاده از آن باید لایسنس خریداری کرد. از مزایای آن می توان به دسترسی به بیش از 100 کد کوتاه اشاره کرد. از دیگر مزایای آن پشتیبانی و قابلیت شخصی سازی اکثر کدهای کوتاه است.

افزونه Shortcodes Ultimate
یکی از بهترین افزونه های تولید کننده کد کوتاه که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید، افزونه Shortcodes Ultimate است. این افزونه می تواند بیش از 50 کد کوتاه به سایت اضافه کند. این افزونه با افزودن یک دکمه به ویرایشگر، سختی استفاده را به حداقل می رساند. برای آموزش نصب افزونه می توانید از مقاله لینک شده وبلاگ پارس وب استفاده کنید.

نتیجه
با توجه به اینکه در این مقاله به سوال «کوتکد در وردپرس چیست؟» پاسخ دادیم، اکنون باید درک کنید که این کدهای کوچک را می‌توان تقریباً در هر نقطه از سایت قرار داد و به آنها اجازه نمایش نتایج داد.

از طرف دیگر، می‌توانید از گزینه‌های پیش‌فرض وردپرس برای استفاده از کدهای کوتاه یا نصب افزونه‌هایی مانند Shortcodes Ultimate یا Vision استفاده کنید تا انتخاب‌های کد کوتاه بیشتری داشته باشید.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۳:۵۶ توسط:ana موضوع: نظرات (0)