anaattarian anaattarian .

anaattarian

كدام سواحل كيش براي شنا و ماهيگيري مناسب هستند؟

جزيره كيش از دسته جزاير مرجاني در ايران به حساب مي‌آيد. سواحل زيبا و تميز، امكانات تفريحي و رفاهي متنوع، برقرار شرايطي مناسب براي خريد، تفريحات آبي هيجان انگيز و ... از جمله مواردي هستند كه ساليانه حجم غير قابل تصوري از مسافران را از طريق تورهايي مانند تور كيش از تهران به سمت اين جزيره زيبا روانه مي‌كند.

جزيره كيش از دسته جزاير مرجاني در ايران به حساب مي‌آيد. سواحل زيبا و تميز، امكانات تفريحي و رفاهي متنوع، برقرار شرايطي مناسب براي خريد، تفريحات آبي هيجان انگيز و ... از جمله مواردي هستند كه ساليانه حجم غير قابل تصوري از مسافران را از طريق تورهايي مانند تور كيش از تهران به سمت اين جزيره زيبا روانه مي‌كند. در اين مقاله از آژانس هواپيمايي همسفرها قصد داريم تا تعدادي از سواحل مناسب براي شنا و ماهيگيري در كيش را به شما معرفي كنيم. تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

 


كدام سواحل كيش براي شنا و ماهيگيري مناسب هستند؟

 


راهنماي آشنايي با سواحل كيش

ساحل مرجان، آرامش در عين زيبايي

همانطور كه از اسمش پيداست، ساحل مرجان از جمله سواحلي در كيش است كه در تمامي فصول سال محلي مناسب براي پيداكردن انواع صدف، گوش ماهي و همچنين مكاني مناسب براي ديدن گونه‌هاي مختلف ماهي در جزيره كيش است. در اين بخش از جزيره فاصله زيادي از ساحل تا قسمت‌هاي پرعمق است و به راحتي مي‌توان به داخل خليچ رفته و از زيبايي‌هاي بيشمار زير آب ديدن كرد. همچنين عقلب افراد به منظور عكاسي به اين بخش از جزيره رفته و از لوكيشن‌هاي بيشمار آن براي ثبت خاطرات خود در جزيره كيش استفاده مي‌كنند.

 


ساحل نارگيل؛ تماشاي زيبايي آفرينش

بديهي است كه وجود درختان نارگيل چند صد ساله در اين بخش، دليل اصلي اسم گذاري اين ساحل در جزيره كيش شده است. ساحل نارگيل در منطقه گرمسيري خود پذيراي مهماناني است كه براي بازديد از درختان نارگيلي مي‌آيند كه بعضا ارتفاع برخي از آن‌ها به 30 متر خواهد رسيد. خط ساحلي زيبا، هواي مطبوع از بوي دريا آميخته شده با عطر درختان نارگيل، شگفتي بيشتري را در اين ساحل براي مسافران رقم مي‌زند.

 


ساحل سيمرغ؛ امكانات در كنار زيبايي

ساحل سيمرغ را مي‌توان يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي جزيره كيش در نظر گرفت كه ساليانه افراد زيادي را از طريق تورهايي مانند تور كيش از اصفهان براي ديدن مواردي همچون باغ پرندگان، حيوانات آبزي مانند شيردريايي، گراز دريايي و غيره به سمت خود مي‌كشاند.

 


كدام سواحل كيش براي شنا و ماهيگيري مناسب هستند؟

 


ساحل مرد ماهيگير؛ سكوتي وصف ناپذير

پوشش‌هاي گياهي متنوع در اين ساحل به همراه امكانات اضافه شده به ساحل مرد ماهيگير، اين ساحل را به يكي از دنج‌ترين مناطق جزيره تبديل كرده است. تفاوت دمايي در اين ساحل با بقيه جزيره كاملا محسوس مي‌باشد. قرار دادن آلاچيق‌هاي متعدد در بخش‌هاي اصلي ساحل مرد ماهيگيري امكان استفاده از اين مكان را براي طولاني مدت برقرار كرده است.

 


معرفي بهترين و مناسب‌ترين ساحل كيش براي غواضي

زماني كه صحبت از غواصي در سواحل مي‌شود هدف ديدن زيبايي‌هاي زير آب‌هاي نيلگون خليج فارس است. ساحل ميرمهنا و ساحل سيمرغ داراي بيشترين زيبايي‌ها در زير آب‌هاي خود هستند. ناگفته نماند كه در اين 2 بخش سايت‌هاي غواضي براي ارائه خدماتي همچون كرايه لباس، آموزش و ... براي علاقه‌مندان به دنياي زير آب تهيه شده است. در غير اين صورت افرادي كه تجربه‌اي از غواصي داشته و امكانات مورد نياز آن را نيز در اختيار دارند، با مراجعه به اين سواحل از زيبايي‌هاي جزيره كيش در زير آب ديدن خواهند كرد.

 


معرفي زيباترين ساحل كيش

زماني كه صحبت از زيبايي مي‌شود، نظر هرفرد بسته به سليقه و علايقش متفاوت خواهد بود. در بيشتر مواقع شيع يا مكاني از نظر شما خارق العاده بوده و زيبايي وصف ناپذيري دارد، اما دوست شما با شما همنظر نيست. در رابطه با سواحل جزيره كيش هم اين موضوع صدق مي‌كند. با اين وجود كه تمامي خط ساحلي جزيره كيش زيبايي‌هاي منحصر به فرد خودش را دارد، اما افراد با توجه به سلايق خود سواحل را دسته بندي مي‌كنند. پس به طور كلي نمي‌توان نظر قطعي در رابطه با اين موضوع براي شما عنوان كنيم. همه چيز بسته به سليقه شماست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۷:۱۴ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

آشنايي با مجموعه پنگوئن كيش؛ سرگرمي خانوادگي

همه ما عاشق مسافرت هستيم و ترجيح مي‌دهيم براي استراحت و فرار از شلوغي‌هاي روزمره، به مسافرت برويم و از بهترين تفريحات استفاده كنيم. يكي از بهترين مكان‌هايي كه در ايران براي مسافران مختلف جالب است، جزيره زيباي كيش است.

جالب است كه به اين نكته هم اشاره كنيم كه اين جزيره تنها مورد توجه ايرانيان نيست و افراد مختلفي از كشورهاي ديگر نيز به آن سفر مي‌كنند. دليل اين علاقه زياد، مناطق ديدني و تفريحات جذاب آبي و غيرآبي است كه در كيش وجود دارد.

يكي ازجالب‌ترين و تازه تاسيس‌ترين تفريحاتي كه باعث شده تور كيش از تهران اين روزها طرفداران زيادي داشته باشد، مجتمع پنگوئن كيش است. اين مجمع ويژگي‌هاي خارق العاده‌اي دارد كه در صورت آشنايي با آن‌ها، اشتياق شما براي سفر به كيش و بازديد از مجتمع پنگوئن چندين برابر خواهد شد.

چرا مجتمع پنگوئن كيش طرفداران زيادي دارد؟

تمامي انسان‌ها نسبت به آب و هواهاي مختلف علاقه نشان مي‌دهند و در حالت كلي دماي هواي متعادل را دوست دارند ولي تجربه يك اكوسيستم و آب و هواي متفاوت در نقطه‌اي از ايران كه به هيچ وجه نمي‌تواند چنين شرايطي را در حالت طبيعي داشته باشد، يكي از بهترين تجربه‌هاست.

آب و هواي كيش گرم و شرجي است و كسي توقع ندارد كه حتي در سردترين روزهاي سال هم برف را در اين منطقه تجربه كند. مجتمع پنگوئن اين موضوع را ممكن كرده است و زمستاني تمام عيار را در كيش برپا كرده است.


شما در اين مجموعه مي‌توانيد انواع تفريحات برفي را در يكي از گرم‌ترين جزيره‌هاي ايران تجربه كنيد. پيست اسكي، برف بازي، ساخت آدم برفي و بسياري از تفريحات ديگر كه تمامي آن‌ها روي تور كيش از شيراز تاثير گذاشته است، در اين مجتمع وجود دارند.

در ادامه با جزئيات بيشتر مجتمع پنگوئن كيش آشنا خواهيد شد.

تمام چيزي كه بايد از مجتمع پنگوئن كيش بدانيد

در سال 1397 مجتمع پنگوئن در كيش شروع به فعاليت كرد. ولي جذاب‌ترين بخش اين مجموعه، يعني پاك برفي، از سال 1400 فعاليت خود را آغاز كرد. مساحت مجتمع پنگوئن 19000 متر مربع است.

مي‌توان گفت كه پارك برفي دبي ايده ساخت مجتمع پنگوئن بوده است. همانطور كه مي‌دانيد در اين منطقه امكان بارش باران وجود ندارد و زحمت زيادي نياز است كه چنين مجموعه جذابي در كيش ساخته شود.

شما تنها 5 ساعت نياز داريد تا از امكانات تفريحي بي‌نظير مجتمع پنگوئن استفاده كنيد. در ادامه آن‌ها را معرفي مي‌كنيم تا دليل فروش  بي‌نهايت تور كيش از اصفهان را را متوجه شويد.

امكانات مختلف مجتمع پنگوئن كيشمجتمع پنگوئن كيش

پينگوفان

پينگوفان همان مكان جذابي است كه از ابتدا در رابطه با آن صحبت كرديم. پترك برفي مجتمع پنگوئن، پينگوفان نام دارد. اين پارك در طبقه منفي يك مي‌باشد و داراي سقفي بلند با ديوارهاي شيشه‌اي است.

تيوب ‌سواري، برف‌بازي، سورتمه‌ سواري، اسكي، اسنوبورد، ساخت آدم ‌برفي و ... تفريحات ارائه شده در پينگوفان است.

پينگو كافه

كافي شاپ جزء جدانشدني هر مجموعه‌اي است كه مجتمع پنگوئن نيز از اين قاعده مستثني نمي‌باشد. پينگو كافه، كافي شاپ اين مجموعه دوست داشتني است كه مي‌توانيد انواع نوشيدني گرم و سرد و همچنين كيك و دسر را سفارش دهيد.

پينگو بيكري

پينگو بيكري جايي است كه مي‌توانيد انواع نان، كيك، شيريني و ... را به صورت كاملا تازه و داغ از آن خريداري كنيد و لذت ببريد.

پينگو كافئين

شما در اين قسمت از مجتمع پنگوئن مي‌توانيد انواع قهوه خارجي و شكلات را تهيه كنيد. حتما مي‌دانيد كه كيش يكي از بهترين مكان‌ها براي خريد اجناس اصل ورداتي با كمترين قيمت است.

پينگو شاپ

قطعا شما نيز منتظر بوديد تا با بخش تجاري و فروشگاهي مجتمع پنگوئن آشنا شويد. پينگو شاپ همان مكاني است كه دوست داريد. شما مي‌توانيد در اين مركز خريد انواع و اقسام اجناس و اقلام مورد نياز خود را پيدا كنيد و ديگر نيازي نباشد تا براي خريد سوغاتي نگراني داشته باشيد.

پينگو هوم پلاس

اگر خواهيد در جزيره كيش جايي را پيدا كنيد كه لوازم منزل و دكوري داشته باشند، بهتر است پينگو خوم پلاس را انتخاب كنيد چراكه مي‌توانيد مارك‌هاي مختلف ايراني و خارجي را در اين مكان پيدا كنيد.

پينگو فود

قطعا فودكورت يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي هر مجموعه‌اي است. فودكورت مجتمع پنگوئن نيز پينگو فود نام دارد و انوع غذاهاي ايراني و خارجي و خوراكي‌هاي مختلف و خوشمزه را مي‌توانيد در پينگو فود سفارش دهيد.

هتل برفي پنگوئن

هتل برفي پنگوئن يكي از بخش‌هاي تازه تاسيس اين مجموعه است. در واقع بايد گفت كه اين بخش هنوز راه اندازي نشده كه در آينده قابل اسقرار خواهد بود. اين هتل داراي 16 طبقه و 124 اتاق اولين هتل لوكس زمستاني در ايران خواهد بود.

نتيجه‌گيري

شما در اين مطلب با يكي از جاذبه‌هاي جزيره كيش يعني مجتمع پنگوئن كيش آشنا شديد و با تمامي قسمت‌هاي مختلف آن آشنا شديد. در آخر اجازه دهيد به اين نكته اشاره كنم كه حتما براي رفتن به اين مجتمع، از لباس گرم استفاده كنيد تا دچار هيچ مشكلي نشويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۰:۵۳ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

پانل هاي كنترل صنعتي

تابلوهاي كنترل صنعتي نوع خاصي از مجموعه هستند كه شامل حداقل دو مدار قدرت، مدار كنترل يا تركيبي از هر دو مي باشد كه در بخش NEC به شماره 409.2 مشخص شده است. براي خريد تابلو برق از انواع مختلف آن اينجا كليك كنيد

آنهايي كه مستقيماً تحت پوشش دسته بندي محصولات UL كه به عنوان “NITW” مشخص شده اند، مجموعه هاي سيمي كارخانه اي هستند كه تجهيزات را در محيط صنعتي كنترل مي كنند. به عنوان مثال مي توان به سوئيچ ها، دستگاه هاي كمكي و كنترل كننده هاي موتور اشاره كرد.

اين نوع از پانل هاي كنترل صنعتي ممكن است شامل وسيله اي براي جدا كردن منبع تغذيه و همچنين يك دستگاه محافظ مدار انشعاب باشد. اين نوع از كنترل پنل ها براي كاربردهاي صنعتي طراحي شده اند كه به عنوان “كاربرد عمومي” شناخته مي شوند.

به هيچ وجه غيرمعمول نيست كه اين تابلوهاي كنترل دستگاه هاي گرمايشي، روشنايي داخل يك سازه و/يا موتورهاي داخل تاسيسات را كنترل كنند. تابلوهاي كنترل صنعتي وجود دارند كه با هدف و هدف كنترل انواع خاصي از تجهيزات طراحي شده اند.

به عنوان مثال مي توان به جرثقيل ها، ماشين آلات مورد استفاده در محيط هاي صنعتي، تجهيزات كنترل كننده تبريد و حتي پمپ ها اشاره كرد.

پانل هاي كنترل صنعتي
دسته كنترل صنعتي NITW داراي سه نوع هويت اصلي است. اينها به عنوان “محفظه پنل كنترل صنعتي”، “پانل كنترل صنعتي محصور” و “پنل كنترل صنعتي باز” شناخته مي شوند. در زير شرح مختصري از هر يك از اين هويت ها ارائه مي شود:

محفظه هاي پنل كنترل صنعتي — اين نوع محفظه ها معمولاً براي اطمينان از مطابقت واحد با الزامات مبتني بر ساخت و ساز همانطور كه در UL 508A ذكر شده است بررسي مي شوند. اينها با اجزاي الكتريكي در محل بررسي نمي شوند. بنابراين، هنگامي كه اجزاء اضافه شدند، بايد توسط AHJ كه سرپرست آن زمينه است، مجدداً ارزيابي شوند.
تابلوهاي كنترل صنعتي محصور — اين نوع از تابلوهاي كنترل الكتريكي شامل محفظه، اجزاي الكتريكي داخل و همچنين مواردي است كه براي نصب روي ديوارها يا بستن به سادگي در پانل استفاده مي شود. اينها براي اطمينان از اينكه هيچ خطر آتش سوزي الكتريكي يا هر نوع خطر شوك ندارند بررسي مي شوند. آنها به دليل توانايي منحصر به فرد خود در كنترل موثر تجهيزات الكتريكي مورد بررسي قرار نگرفته اند.
پانل‌هاي كنترل صنعتي باز — اين تابلوهاي كنترل شامل سيم‌كشي، پايانه‌ها و انواع مختلف اجزاي ديگر و همچنين دستگاه‌هاي نصب متصل به يك پنل فرعي است كه شامل يك محفظه كامل نمي‌شود. محفظه اي كه با اين نوع كنترل پنل صنعتي ارائه مي شود، تنها به عنوان بخشي از نصب كلي در نظر گرفته شده است.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۷:۵۲ توسط:ana موضوع: نظرات (0)

از چه سني كودكان بايد عينك آفتابي استفاده كنند؟

وقتي كودك شما به 6 ماهگي رسيد، بايد از عينك آفتابي استفاده كند. بچه هاي بزرگتر بايد وقتي بيرون از خانه در هر محيطي هستند از عينك آفتابي استفاده كنند. اگر كودك شما به عينك طبي نياز دارد، بايد از عينك آفتابي طبي نيز استفاده كند. مهمترين ضرورت استفاده از عينك آفتابي براي كودكان اين است كه از چشمان آن ها در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت مي كند. اشعه ماوراء بنفش مي تواند اثرات مضري بر روي پلك، قرنيه، عدسي و شبكيه داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۸:۰۲ توسط:ana موضوع: نظرات (0)